Vivid Games szykuje nowe projekty

Bydgoska grupa pracuje nad nowatorskim silnikiem. Ma on być bazą technologiczną dla wielu gier. Kiedy powstanie pierwsza?

Publikacja: 24.10.2017 06:08

Kapitalizacja spółki Vivid Games, zarządzanej przez Remigiusza Kościelnego, przekracza 80 mln zł.

Kapitalizacja spółki Vivid Games, zarządzanej przez Remigiusza Kościelnego, przekracza 80 mln zł.

Foto: Archiwum

Od czerwca kurs Vivid Games porusza się w trendzie bocznym, oscylując w okolicach 3 zł. Najbliższe miesiące zapowiadają się dla spółki pracowicie.

– Mamy niezbędne środki finansowe, by realizować nasze projekty. Środki pochodzą z wpływów ze sprzedaży oraz z finansowania dłużnego, m.in. z uplasowanej emisji obligacji – mówi prezes Remigiusz Kościelny. Dodaje, że w najbliższym czasie Vivid Games nie planuje kolejnych emisji czy kredytów.

Na koniec czerwca spółka miała 12,7 mln zł gotówki wobec 4,6 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ten wzrost wynika nie tylko ze wspomnianej emisji obligacji, ale również z otrzymanych dotacji.

Dwa lata prac badawczych

Vivid Games jest też beneficjentem drugiej edycji konkursu GameINN, organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, w ramach którego producentom gier przyznano niedawno łącznie kwotę 93 mln zł. Z tego 8,7 mln zł dostał Vivid Games. Ma zrealizować dwa projekty. Pierwszy dotyczy opracowania innowacyjnego systemu informatycznego, umożliwiającego dostosowywanie poziomu trudności w czasie rzeczywistym.

Z kolei drugi projekt zakłada opracowanie prototypu gry wykorzystującego model współoddziaływania środowiska i pojazdów kołowych. O co konkretnie chodzi?

– Będziemy realizować silnik fizyczny wraz z prototypem gry wykorzystującym jego możliwości. Silnik będzie stanowił bazę technologiczną dla wielu gier. To kolejna ważna technologia, która w połączeniu z innymi przez nas stworzonymi (m.in. systemem rozgrywek wieloosobowych) umożliwi realizację zaawansowanych gier mobilnych – mówi szef Vividu. Dodaje, że prace badawczo-rozwojowe zaplanowano na dwa lata (2018–2019), co oznacza, że pierwsza gra oparta na tej technologii może się ukazać w 2020 r.

W najbliższych miesiącach zaplanowano natomiast premiery takich produkcji, jak „Metal Fist" oraz „Space Pioneer" (prawdopodobnie IV kwartał), a następnie „Moto: Hot Tracks" ( I połowa 2018 r.). W kwietniu tego roku na rynek trafiła trzecia gra marki „Real Boxing", oparta na licencji filipińskiej gwiazdy boksu Manny'ego Pacquiao. Po premierze produkcja stała się najczęściej pobieraną grą sportową w ponad 60 krajach oraz jedną z dziesięciu najczęściej pobieranych w 57 krajach – informuje Vivid Games, podkreślając, że gra nie powoduje jednocześnie istotnego spadku liczby pobrań pozostałych produkcji tej marki.

Rynek kapitałowy pomaga w rozwoju

W maju 2017 r. bydgoska spółka sprzedała obligacje o wartości nominalnej 1000 zł każda, z oprocentowaniem zmiennym opartym na WIBOR 3M + marża 6 proc. Dzień ich wykupu przypada na 5 maja 2020 r. Są notowane na Catalyst.

W ostatnim czasie coraz więcej firm decyduje się na finansowanie dłużne. Jednocześnie dobra koniunktura na rynku akcji zachęca do przeprowadzania IPO. Przedstawiciele branży gier wręcz szturmują NewConnect. Kilku ofertę publiczną ma już za sobą i w najbliższym czasie zadebiutują. W tym gronie są m.in. The Dust (wartość oferty wyniosła ponad 2,6 mln zł) oraz Cherrypick Games (ponad 6,2 mln zł).

Z kolei specjalizująca się w tworzeniu gier na konsolę Nintendo Switch firma 7Levels właśnie poinformowała o ustaleniu ceny emisyjnej na poziomie 60 zł, a więc o 15 zł niższym od maksymalnej. Zapisy w transzy dużych inwestorów zakończą się 24 października. Przydział akcji nastąpi do 31 października. Jeśli wszystkie nowe walory znajdą nabywców, krakowska spółka pozyska na rozwój 1,5 mln zł.

Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza