PCF chce dywersyfikować przychody

Zarząd szacuje, że wynagrodzenie od wydawcy, japońskiego Square Enix, będzie głównym źródłem obrotów grupy do końca 2021 roku, ale udział ten będzie stopniowo spadał.

Publikacja: 28.04.2021 05:25

Wycena rynkowa studia PCF, którego prezesem i akcjonariuszem jest Sebastian Wojciechowski, sięga 2,1

Wycena rynkowa studia PCF, którego prezesem i akcjonariuszem jest Sebastian Wojciechowski, sięga 2,1 mld zł.

Foto: materiały prasowe

Lekkim wzrostem zareagowały we wtorek notowania PCF Group na publikację raportu za 2020 r. Widać w nim wzrost przychodów i jeszcze większy wzrost zysków. Inwestorzy zastanawiają się, jakie będą wyniki tegoroczne – po niedawnej premierze „Outriders".

Premiera i przejęcia

Gra wystartowała 1 kwietnia. Stosunkowo długo utrzymywała się na wiodących pozycjach listy bestsellerów na portalu Steam. Początkowe kłopoty techniczne (spowodowane m.in. przeciążeniem serwerów) wpłynęły na obniżenie ocen przyznawanych przez graczy, ale w kolejnych dniach noty poszły w górę. Obecnie średnia z ponad 30 tys. opinii to 65 proc. (odsetek opinii pozytywnych). Wyższe są natomiast oceny recenzentów branżowych. Na portalu Metacritic obecnie średnia nota dla „Outriders" to 74 pkt (na 100 ).

Studio People Can Fly zadebiutowało na warszawskiej giełdzie w grudniu 2020 r. W dniu debiutu kurs poszedł mocno w górę (do 74 zł na finiszu sesji ), ale od tego czasu porusza się w trendzie bocznym w przedziale 70–80 zł. We wtorek po południu zyskiwał ponad 1 proc. i wynosił 71 zł.

Z emisji nowych akcji spółka pozyskała około 100 mln zł. Pieniądze wyda na rozwój biznesu, m.in. na przejęcia. Kilka dni temu People Can Fly Chicago, spółka zależna PCF, przejęła 18-osobowy zespół deweloperski amerykańskiej firmy Phosphor Games. Nowe studio PCF Chicago rozpocznie działalność z początkiem maja 2021 r. W planach jest dalsza ekspansja giełdowej spółki – m.in. poprzez rozwój już istniejących zespołów, pozyskanie nowych lub przejęcie podmiotów zajmujących się produkcją gier.

Wyniki pod lupą

GG Parkiet

Skonsolidowany zysk netto PCF w 2020 r. wzrósł do 24,6 mln zł, z 4,8 mln zł. Zysk operacyjny poszedł w górę do 25,6 mln zł, z 5,3 mln zł. Z kolei przychody urosły do 103,8 mln zł, z 83,9 mln zł.

Największy udział w obrotach ogółem (96 proc.) miały przychody wypracowane przez segment produkcji gier na zlecenie, które wyniosły 100 mln zł. Z kolei na segment praw autorskich do wyprodukowanych gier (tantiemy) przypadło w 2020 r. około 4 proc.obrotów.

W 2020 r. wynagrodzenie otrzymywane od Square Enix (wydawcy m.in. gry „Outriders") stanowiło ponad 80 proc. przychodów polskiej grupy. Jej zarząd ocenia, że wynagrodzenia otrzymywane od japońskiego koncernu pozostaną głównym źródłem przychodów grupy co najmniej do końca 2021 r., przy czym ich udział w przychodach ogółem będzie się w kolejnych latach stopniowo zmniejszał w związku z zawarciem w lipcu 2020 r. umowy produkcyjno-wydawniczej dotyczącej „Project Dagger" z nowym wydawcą – koncernem Take-Two Interactive. Łączny budżet przeznaczony na produkcję „Project Dagger" wynosi 40–60 mln euro.

Trwają też prace nad „Project Gemini" – to gra przygotowywana we współpracy ze Square Enix. Jej skala jest porównywalna z wielkością „Outriders". Giełdowa grupa planuje wyprodukować tytuł do końca 2024 r. Podobnie jak wspomniany już „Project Dagger".

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?