Wyniki i plany 11bit studios

Spółka wypracowała w zeszłym roku rekordowe przychody i solidny zysk. Ale wyniki za sam IV kwartał są poniższej oczekiwań analityków. Kurs spada.

Aktualizacja: 29.04.2021 09:33 Publikacja: 28.04.2021 22:16

Wyniki i plany 11bit studios

Foto: Adobestock

Czwartkową sesję notowania 11bit studios rozpoczęły od spadków. Przed godz. 10 akcje tanieją o ponad 2 proc. do 526 zł.

Przychody studia w 2020 r. urosły do 87,1 mln zł z 71,2 mln zł. Zysk operacyjny poszedł w górę do 40,8 mln zł z 25,9 mln zł, a zysk netto do 37,4 mln zł z 23,7 mln zł. W samym IV kwartale zysk wyniósł 5,3 mln zł. Był o 55 proc. niższy w ujęciu rok do roku i o 24 proc. niższy od konsensusu analityków publikowanego przez PAP. Zysk operacyjny w IV kwartale wyniósł 5,8 mln zł i był niższy odpowiednio o 46 proc. (r/r) i o 28 proc. (konsensus). Natomiast przychody w IV kwartale rok do roku spadły o 13 proc. do 19 mln zł, ale były wyższe od konsensusu (o prawie 8 proc.).

Obecne gry....

Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios podkreśla, że przychody za 2020 r. są najwyższe w historii spółki. Rekordowe są też jej zasoby finansowe. Na koniec grudnia spółka miała ulokowane na kontach bankowych lub w bezpiecznych instrumentach finansowych ponad 96 mln zł. To o prawie 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Po uwzględnieniu należności handlowych, sięgających niemal 12 mln zł, łączne zasoby finansowe wynoszą prawie 108 mln zł.

Wyniki za 2020 r. są konsekwencją skutecznej monetyzacji gier własnych, czyli „Frostpunka” i „This War of Mine” oraz z wydawnictwa 11 bit publishing (w tym „Moonlightera” i „Children of Morta”).

„Szczególnie zadowoleni jesteśmy ze sprzedaży „Frostpunka” oraz płatnych dodatków do tej gry wydanych w ramach tzw. Season Pass, mimo że od jej premiery, wiosną 2018 roku, minęło już przeszło trzy lata” - czytamy w piśmie zarządu do akcjonariuszy, dołączonym do raportu rocznego.

… i planowane

Zarząd wskazuje na dalsze możliwości rozwoju tej gry, w tym na mobilną wersję „Frostpunka” nad którą pracuje obecnie chiński NetEase oraz na wersję planszową, za którą stoi Glass Cannon Unplugged.

„Satysfakcjonujące tempo prac nad kolejnymi tytułami wewnętrznymi, czyli „Projektem 8” oraz projektami „Dolly” i „Eleanor”, jaki zewnętrznymi pozwala oczekiwać, że zbliżamy się do momentu, gdy będziemy mogli powiedzieć o nich szerzej naszym akcjonariuszom i inwestorom” - czytamy w piśmie zarządu.

Spółka informuje, że obecnie w biurze przy ul. Brzeskiej w Warszawie ma miejsce dla ponad 300 pracowników. Obecnie jest ich ponad 170 .

„Nasz cel, żeby do końca 2021 roku liczba zatrudnionych przekroczyła 200 osób, wydaje się być w naszym zasięgu”- czytamy w piśmie zarządu.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?