W I kwartale 11 bit studios wypracowało 14,8 mln zł przychodów wobec 30,5 mln zł rok wcześniej. Spółka tłumaczy, że spadek przychodów to w głównej mierze efekt bardzo wysokiej bazy porównawczej z I kwartału 2020 r. W tym okresie odbyła się bardzo udana premiera drugiego, płatnego dodatku do gry „Frostpunk" – „Frostpunk: The Last Autumn".
Z kolei zysk netto wyniósł 3,6 mln zł w porównaniu z 16,5 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.
– Chcemy zwrócić uwagę, że na wynik netto wpływ miała niegotówkowa rezerwa utworzona w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2021-2025. Wyniosła blisko 1,04 mln zł i taka też kwota będzie obniżała zyski kolejnych kwartałów począwszy od I kwartału 2021 r. aż do IV kwartału 2025 r. włącznie – tłumaczy Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios.
Pierwsze miesiące bieżącego roku w 11 bit studios, mimo trwającej pandemii COVID-19, która nie ułatwiała zarządzania spółką, przyniosły przyspieszenie prac nad nowymi produkcjami własnymi.
– „Projekt 8" oraz projekty „Dolly" i „Eleanor" a także kolejne gry z wydawnictwa 11 bit publishing będą decydowały o wynikach 11 bit studios w kolejnych latach. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tempa prac nad większością z nich – mówi Marszał. Dodaje on, że tylko w I kwartale 2021 r. 11 bit studios. wydało na inwestycje w nowe tytuły blisko 8 mln zł.