O 5 proc. do 17,1 zł spada w poniedziałek przed południem kurs Bloober Teamu. Spółka w piątek opublikowała wyniki za I kwartał. W tym okresie odbyła się premiera „The Medium". Tytuł przyniósł zwrot poniesionych nakładów na produkcję i marketing tuż po premierze gry.
„Wzrost przychodów oraz zbliżony wzrost kosztów operacyjnych, pozwoliły spółce osiągnąć w Q1 2021 r. ponad 1,58 mln zł zysku ze sprzedaży tj. o 18 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W pierwszym kwartale 2021 r. spółka rozpoznaje w wyniku finansowym także 3,98 mln zł pozostałego przychodu operacyjnego z tytułu otrzymanych dotacji. Powyższe pozwoliło osiągnąć w Q1 2021 r. zysk netto na poziomie 5,81 mln zł" – czytamy w raporcie finansowym Bloobera.
Studio zwraca uwagę na znaczący wzrost środków pieniężnych (o ponad 11,5 mln zł), na który składają się przede wszystkim przepływy netto z działalności operacyjnej sięgające 14 mln zł.
Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu podkreśla, że na przychody wygenerowane przez najnowszą grę należy jeszcze zaczekać. Spółka będzie bowiem rozliczać przychody i koszty z produkcji przez proporcjonalnie dłuższy okres. Pozwala to liczyć na rekordowy rok pod kątem zarówno wyników sprzedażowych, jak i stanu gotówki.
Studio pracuje obecnie nad dwoma projektami, których szczegóły nie są jeszcze znane. Pierwszy, o kodowej nazwie „Black", powstaje we współpracy z partnerem. Drugi jest kolejną autorską grą spółki.