CD Projekt gwiazdą czwartkowej sesji

Wyniki studia za drugi kwartał były zdecydowanie lepsze niż oczekiwali analitycy. Akcje dziś mocno drożeją, ciągnąc WIG20 w górę.

Publikacja: 02.09.2021 09:41

CD Projekt gwiazdą czwartkowej sesji

Foto: Adobestock

Opublikowany wczoraj raport półroczny mocno zaskoczył inwestorów. Pojawił się po sesji więc rynek mógł zareagować na niego dopiero dziś. Od rana zdecydowanie przeważa podaż. Po godz. 9 za akcję CD Projektu trzeba zapłacić 186 zł, po wzroście o 9 proc.

Zwyżce towarzyszy bardzo wysoki obrót. Za nami dopiero kwadrans czwartkowej sesji, a właściciela już zmieniły akcje studia o wartości sięgającej 60 mln zł. Dla porównania: obrót na całym WIG20 wynosił w tym czasie około 170 mln zł, a więc CD Projekt odpowiadał za ponad jedną trzecią całości.

Zyski zaskoczyły

W pierwszej połowie 2021 r. grupa wypracowała 471 mln zł przychodów, do czego w głównej mierze przyczyniła się sprzedaż gier „Cyberpunk 2077" i „Wiedźmin 3: Dziki Gon". Rok wcześniej przychody wynosiły 364 mln zł. Zysk operacyjny spadł do 122,6 mln zł ze 156 mln zł, a zysk netto wyniósł 105 mln zł wobec prawie 147 mln zł w I półroczu 2020 r.

W samym II kwartale 2021 r. przychody wyniosły 273 mln zł, co oznacza wzrost o 59,6 proc. rok do roku. Przychody były o ponad połowę wyższe od średniej z oczekiwań analityków. Zysk operacyjny wzrósł rok do roku o 35,8 proc. i był ponaddwukrotnie wyższy od prognoz rynkowych. Z kolei zysk netto poszedł w górę o 32,4 proc. do 72,6 mln zł, przebijając konsensus również ponaddwukrotnie.

W I półroczu CD Projekt skupiał się na usprawnieniu rozgrywki „Cyberpunka". W 2021 r. gra otrzymała siedem aktualizacji i w czerwcu powróciła do PlayStation Store (premiera gry była w grudniu 2020 r.).

- Serwisowanie „Cyberpunka" w czasie transformacji studia i w trybie pracy zdalnej, który w znacznej mierze wciąż u nas obowiązuje, jest trudniejsze, ale dajemy z siebie wszystko. Poza kolejnymi aktualizacjami pracujemy obecnie nad innymi projektami, w tym nad dedykowanymi na konsole nowej generacji wersjami „Cyberpunka 2077" i „Wiedźmina 3" oraz nad dodatkiem do „Cyberpunka" – informuje  Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Wersje na nowe konsole w tym roku

Zarząd studia podkreśla, że nadal znaczna część zespołu deweloperskiego zaangażowana jest w prace nad aktualizacjami do „Cyberpunka", a wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i wpływają na niższą niż zwykle rentowność netto. Spółka wskazuje jednak, że mimo przeznaczenia ponad 500 mln zł na wypłatę dywidendy,  saldo środków pieniężnych i posiadanych obligacji skarbowych zwiększyło się w trakcie I półrocza o ponad ćwierć miliarda złotych.

Podczas wczorajszej telekonferencji zarząd poinformował również, że planowany termin  wprowadzenia wersji gier „Cyberpunk 2077" i „Wiedźmin 3: Dziki Gon" na konsole nowej generacji to końcówka bieżącego roku.  CD Projekt zasygnalizował też, że pracuje nad dużym, płatnym rozszerzeniem do "Cyberpunka".

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?