Blisko 1,3 proc., do 25,82 zł, zyskiwały na starcie poniedziałkowych notowań akcje Bloober Team po publikacji raportu finansowego za IV kwartał.
W tym okresie krakowski producent gier komputerowych miał 1,38 mln zł przychodów, czyli 38 proc. więcej niż rok wcześniej. Zarobek operacyjny sięgnął 0,35 mln zł (rok temu strata netto sięgała 30 tys. zł) a netto 0,32 mln zł (minus 81 tys. zł). Na poziomie skonsolidowanym obroty sięgnęły 1,43 mln zł (1,08 mln zł). Zysk operacyjny zamknął się kwotą 0,25 mln zł (minus 35 tys. zł) a netto 0,29 mln zł (minus 90 tys. zł). Na koniec grudnia Bloober Team, na poziomie jednostkowym, miał 0,69 mln zł gotówki. Należności krótkoterminowe miały wartość 2,42 mln zł. Równocześnie zobowiązania krótkoterminowe sięgały 5,24 mln zł z tego z tytułu obligacji 3,17 mln zł. W całym 2014 r. Bloober Team wykazał 6,13 mln zł przychodów, czyli 118 proc. więcej niż rok wcześniej (2,81 mln zł). Zysk operacyjny sięgnął 1,94 mln zł (minus 33 tys. zł) a netto 1,44 mln zł (minus 2,32 mln zł). Na poziomie skonsolidowanym obroty wyniosły 6,63 mln zł (3,43 mln zł). Zarobek operacyjny wyniósł 1,83 mln zł (minus 1 mln zł) a netto 1,19 mln zł (minus 1,74 mln zł).
Piguła informacyjna spółki Bloober Team
- Bardzo dobre wyniki to min. efekt naszej współpracy z parterami z Chin oraz kolejnych etapów restrukturyzacji i optymalizacji kosztów – komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team. Zwraca uwagę, że w IV kwartale spółka nie wypuściła na rynek żadnego nowego tytułu.
Decydujący wpływ na wyniki krakowskiej firmy za 2014 r. miały przychody ze sprzedaży gry „Basement Crawl", która mimo że okazała się technologicznym niewypałem, znalazła fanów, głównie w Chinach. Dlatego notowana na NewConnect spółka zdecydowała się pójść za ciosem i następcę „Basement Crawl", czyli „Brawl" szczególnie mocno promuje w Chinach. Bloober Team wyprodukował już specjalną edycję „Brawl" na chińską konsolę Tron. Specjalna edycja "Brawl" została również wybrana przez koncern Sony jako jeden z kilkunastu tytułów promowanych w tzw. oknie lunchowym (w ciągu pierwszych trzech miesięcy od debiutu) podczas oczekiwanej premiery w Chinach konsoli PS4. Spółka tworzy ponadto dla Sony osobną wersję tego tytułu przeznaczoną na konsolę PS Vita. „Brawl" trafi do sprzedaży w perspektywie kilku tygodni w wersjach na PS Vita, PC, MacOS (urządzenia Aplle) i na platformę NVidia Shield
Żeby lepiej doglądać biznesów na Dalekim Wschodzie giełdowa spółka zdecydowała się uruchomić filię w tym regionie. Przedstawicielstwo w Hong Kongu zacznie działać w marcu. - Zacieśnienie współpracy z chińskimi partnerami, a zwłaszcza czekające nas w tym roku premiery nowych gier, każą nam oczekiwać, że kolejne kwartały będzie cechowała systematyczna poprawa wyników – zapowiada prezes. Nie rozwija tematu. W tym roku, oprócz Brawl" Bloober Team chce wypuścić grę „Scopophobia" i „Medium". Obie reprezentowały będą gatunek horror/thriller.