Skinwallet: Nowa platforma jeszcze w tym roku

Przemysław Tychmanowicz rozmawiał w Parkiet TV z Kornelem Szwają oraz Dawidem Chomiczem, odpowiednio prezesem i członkiem zarządu Skinwallet.

Publikacja: 01.09.2020 17:18

Przemysław Tychmanowicz rozmawiał w Parkiet TV z Kornelem Szwają oraz Dawidem Chomiczem, odpowiednio

Przemysław Tychmanowicz rozmawiał w Parkiet TV z Kornelem Szwają oraz Dawidem Chomiczem, odpowiednio prezesem i członkiem zarządu Skinwallet.

Foto: parkiet.com

Skinwallet debiutuje na NewConnect. Jest to kolejny przedstawiciel szeroko rozumianej branży gier, jednak wasz model działalności różni się od tego, jaki znamy w przypadku innych emitentów z tej branży. Na czym dokładnie on polega?

Kornel Szwaja (K.S.): Jesteśmy spółką z otoczenia branży gier. Skinwallet jest o tyle specyficzny, że działamy w obszarze dwóch bardzo prężnie rozwijających się branż. Z jednej strony jest to e-sport, a z drugiej obrót dobrami cyfrowymi. Nasza działalność koncentruje się natomiast na wspieraniu graczy w budowaniu ich unikalnego wizerunku w grach.

Gry multiplayer stają się coraz bardziej popularne, co przekłada się na to, że ich uczestnicy poświęcają im coraz więcej czasu, a to powoduje z kolei, że ich postać w grze jest częściej widoczna i obserwowana. Każdy więc chce się wyróżnić, tak jak w normalnym życiu, gdzie zakładamy różne ubrania, które oddają nasz charakter. To samo zjawisko widoczne jest w grach multiplayer, gdzie gracze modyfikują swoje postacie, nakładając odpowiednie stroje i skórki po to, aby się wyróżnić czy też pokazać przynależność np. do ulubionego zespołu e-sportowego. Tutaj pojawia się Skinwallet, który daje użytkownikom możliwość budowania unikalnego wizerunku w grze poprzez wycenianie i oferowanie możliwości uzyskania odpowiedniej ceny za przedmioty i dobra cyfrowe, a z drugiej strony poprzez dostarczanie rozwiązań, które dają możliwość użytkownikom znalezienia odpowiednich zestawów przedmiotów, które pozwalają nadać unikalność postaci w grze. Naszą rolą jest pomoc w wyróżnianiu się w tym świecie.

Wasza spółka jest stosunkowo młoda. Co do tej pory udało się osiągnąć i jak wyglądają wyniki finansowe Skinwallet?

K.S.: Jeżeli chodzi o wyniki finansowe, to II kwartał był rekordowy, biorąc pod uwagę wyniki naszej spółki. Osiągnęliśmy przychody przekraczające 4 mln zł, co oznacza wzrost kwartał do kwartału o prawie 50 proc. Licząc rok do roku, jest to z kolei wzrost o około 270 proc.

Obecnie skupiamy się na działaniu w trybie instant. Cechuje się on tym, że użytkownik, który posiada dobra cyfrowe z gier, może je u nas spieniężyć w trybie natychmiastowym. Użytkownicy odwiedzający nasz serwis otrzymują od nas propozycję ceny, jeśli jest ona dla nich akceptowalna, dochodzi do transakcji. Wszystko odbywa się w ciągu dwóch, trzech minut. Wyniki, o których wspomniałem, są generowane właśnie na tej działalności. W najbliższym czasie chcemy natomiast uruchomić marketplace. Jest to miejsce, w którym użytkownicy zawierają transakcje pomiędzy sobą. Daje to więc więcej możliwości niż tylko sprzedaż w trybie natychmiastowym. Dla nas marketplace to naturalna ścieżka rozwoju. Użytkownicy, którzy odwiedzają nasz serwis, mają więcej potrzeb niż tylko sprzedaż dóbr tu i teraz. Marketplace to nasza odpowiedź na te potrzeby. Dla nas to także opcja sprzedaży przedmiotów nabywanych w formie instant na własnej, a nie cudzej platformie. To też daje nam gwarancję, że od startu marketplace będziemy mieli już towar na sprzedaż.

Platforma instant przeszła ostatnio zmiany. Na czym one polegały? I czy otwierając marketplace, skupicie się właśnie na tym biznesie?

Dawid Chomicz (D.C.): Jeżeli chodzi o platformę instant, to na przestrzeni ostatnich miesięcy postawiliśmy na to, aby ten produkt skalować, i tak będzie nadal. Skalowanie usługi polega na zdobywaniu nowych rynków poprzez oferowanie szerokiego wachlarza metod płatności dla użytkowników. W ostatnim czasie weszliśmy chociażby na rynek rosyjski, a to wymagało od nas dodania odpowiedniej metody płatności, która na tamtym rynku jest powszechnie akceptowana. W kolejnych miesiącach chcemy zaoferować nasz produkt na kolejnych rynkach. Mam tu na myśli rynek brazylijski oraz turecki. Będziemy tam intensyfikować działania marketingowe, jak również rozszerzać portfolio metod płatniczych. Platforma instant nadal więc będzie się rozwijać.

A co z marketplace? Czy zakładacie, że pod względem przychodów ta platforma w pewnym momencie przebije to, co macie z części instant? Kiedy w ogóle nowa platforma zostanie uruchomiona?

K.S.: Jeżeli spojrzymy na platformę marketplace i liczne możliwości zawierania transakcji, to zobaczymy, że rynek ten jest kilkunastokrotnie większy niż ten, na którym działamy obecnie. Sam marketplace jest w około 80–90 proc. gotowy. W najbliższym czasie pierwsza wersja platformy ujrzy światło dzienne. Następnie będziemy optymalizowali wszystkie procesy – po to, aby uruchomić finalną, drugą wersję marketplace. To wszystko nastąpi jeszcze w tym roku.

Jakie jeszcze nowości czekają waszych klientów? Czy poszerzane będzie spektrum dostępnych gier?

D.C.: Jeżeli chodzi o platformę instant, to jest to dalsza optymalizacja i poprawianie współczynników konwersji dla tytułów, które już na niej są obecne. Inaczej będzie to wyglądać w przypadku platformy marketplace. Początkowo będzie oferowała ona taki sam zestaw gier, jak platforma instant. Późniejsze dodawanie kolejnych tytułów będzie się już odbywało niezależnie od platformy instant. W przypadku marketplace widzimy dużo większy potencjał.

Jakie macie ambicje biznesowe? Chcecie przebić się do czołówki rynku, na którym działacie, zostać jego liderem?

D.C.: To, co nas szczególnie zainteresowało w tym rynku, kiedy na niego wchodziliśmy, to z jednej strony jego dynamika i perspektywy wzrostu, a z drugiej strony również to, że nie mamy tutaj do czynienia z klarownym liderem, który połączyłby wszystkie usługi, jakich gracze oczekują od tego typu platform. Jest więc potencjał, aby tę pozycję lidera zdobyć.

Technologie
Enterprise Investors przejmuje giełdową spółkę. Będzie delisting
Technologie
Comp warty już ponad pół miliarda. Dlaczego akcje tak drożeją?
Technologie
21 proc. w dwa tygodnie. Analitycy przewidują, co teraz czeka CD Projekt
Technologie
Vigo robi krok naprzód w rozwoju HyperPIC
Technologie
DataWalk. Wyniki za pierwszy kwartał i patent w USA
Technologie
Vigo ma umowę z NCBiR. Otrzyma dofinansowanie na projekt HyperPIC. Akcje reagują