SimFabric mocno w górę

Studio podpisało umowę wydawniczą z francuskim koncernem Nacon. Akcje drożeją przy sporym obrocie.

Publikacja: 16.11.2020 11:06

SimFabric mocno w górę

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek

Przedmiotem umowy jest przeniesienie 50 proc. praw autorskich do jednej gry na firmę Nacon oraz wydania jej przez tę firmę na komputery PC oraz konsole Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. Umowa obejmuje sprzedaż, działania marketingowe i dystrybucję gier przez Nacon na całym świecie. SimFabric informuje, że zachowa pozostałe 50 proc. praw autorskich i majątkowych do gier.

Z tytułu zawarcia umowy notowanej na NewConnect spółce przysługuje wynagrodzenie zaliczkowe płatne zgodnie z harmonogramem, w wysokości nieco ponad 1,8 mln euro, czyli około 8,2 mln zł. Jak informuje SimFabric, będzie on realizował produkcję gry we współpracy z koncernem Nacon.

„Umowa obejmuje również plany kontynuacji współpracy, mającej na celu wydanie gry na konsole nowej generacji: PS5 oraz Xbox Series X, a także kontynuację współpracy w ramach serii, dodatków i DLC w oparciu o grę" – czytamy w raporcie bieżącym.

Dalsze informacje o nowej grze nie zostały ujawnione. Wiadomo tylko, że jej premiera na komputery PC oraz konsole planowana jest na 2022 r.

W poniedziałek przed południem za akcję SimFabric na NewConnect trzeba zapłacić nieco ponad 31 zł, co oznacza niemal 15-proc. zwyżkę w stosunku do piątkowego zamknięcia notowań. Przy aktualnym poziomie notowań kapitalizacja spółki wynosi niemal 180 mln zł. W planach jest przeprowadzka na rynek główny GPW.

W ostatnich miesiącach SimFabric stosunkowo często informował w ESPI o różnego rodzaju umowach. Pojawiły się głosy z rynku, że nie wszystkie z tych umów na to zasługiwały. „Zmiana i aktualizacja polityki informacyjnej, podyktowana zmieniającymi się uwarunkowaniami biznesowymi takimi jak konieczność zachowania ścisłej poufności kontraktów z globalnymi wydawcami, złożony proces produkcji gier, chęć wydawania produktów przetestowanych i wysokiej jakości, oraz wdrożenie strategii pozyskiwania umów z globalnymi wydawcami dla produkcji własnych - spowodował zmniejszenie ilości informacji przekazywanych w formie ESPI. W nowej polityce informacyjnej spółka będzie informowała wyłącznie (...) o wyznaczeniu finalnej daty wydania gier na poszczególne platformy w sposób wiążący. Dodatkowo wyłącznie w przypadku, gdy wartość umowy przekroczy 20 proc. wartości kapitałów własnych spółki" – napisała w piśmie do akcjonariuszy, dołączonym do raportu za III kwartał, Julia Leszczyńska, szefowa spółki. W trakcie 9 miesięcy 2020 r. spółka wypracowała prawie 4,8 mln zł przychodów wobec 1,3 mln zł rok temu. Zysk netto sięgnął 1 mln zł i był 6 razy wyższy niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?