11 bit studios przekłada premierę „Frostpunka 2” i „The Alters”. Dlaczego?

Druga część flagowej gry studia trafi do sprzedaży 20 września, a nie jak wcześniej zapowiadano 25 lipca. Opóźni się też premiera „The Alters”.

Publikacja: 27.06.2024 12:45

11 bit studios przekłada premierę „Frostpunka 2” i „The Alters”. Dlaczego?

Foto: materiały prasowe

11 bit studios podjęło decyzję o przełożeniu premiery po analizie tysięcy ankiet, zebranych po tym, jak w kwietniu udostępniło tzw. wersję beta (stanowiącą wycinek pełnej produkcji).

- Analiza ankiet pomogła nam ustawić priorytety na długiej liście rzeczy, które planowaliśmy dodać do gry. Jednocześnie zdaliśmy sobie sprawę, że aby zrobić to dobrze – i oddać w ręce graczy produkcję najwyższej jakości – potrzebujemy więcej czasu na dokończenie prac nad „Frostpunkiem 2”. Zdecydowaliśmy, że zaadresujemy te uwagi już w wersji premierowej, a nie dopiero w popremierowych patchach do gry. To oznacza jednak, że potrzebujemy kilku dodatkowych tygodni na dokończenie produkcji - wyjaśnia Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios.

Premiera „The Alters” też będzie później

Spółka sygnalizuje, że lista ulepszeń, które zostaną zaimplementowane we „Frostpunku 2”obejmuje m.in. nowe dodatki do mechaniki gry, ulepszony interfejs użytkownika oraz szereg innych.

- Dodatkowy czas wykorzystamy także na jeszcze lepsze dopracowanie wszystkich elementów gry - deklaruje prezes. Przyznaje, że przesunięcie premiery „Frostpunka 2” na wrzesień oznacza, że również debiut rynkowy „The Alters” nastąpi nieco później niż sygnalizowany wcześniej przełom sierpnia i września.

- Premiery „Frostpunka 2” i „The Alters” dzieliły będą pojedyncze tygodnie - zapewnia prezes.

Jakie plany ma 11 bit studios

Spółka działa na rynku gier od 2010 r. Ma na koncie takie tytuły jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk”, który zadebiutował w kwietniu 2018 roku. Prowadzi też program wydawniczy, w ramach którego wydane zostały m.in. gry: „Moonlighter”, „Children of Morta”, „The Invincible”, „The Thaumaturge” i „Indika”.

W 2023 roku 11 bit studios wypracowało 52,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i ponad 0,5 mln zł zysku netto. Nadchodzące lata będą dla firmy bardzo intensywne z uwagi na kumulację premier.

Wycena spółki na GPW wynosi obecnie 1,5 mld zł. Podczas czwartkowej sesji kurs spada o prawie 2 proc. do 627 zł.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?