Celny strzał Optimusa

„Wiedźmina 2” w pierwszym tygodniu sprzedaży, jak informuje giełdowa spółka, kupiło 400 tysięcy graczy na całym świecie

Aktualizacja: 25.02.2017 17:37 Publikacja: 03.06.2011 01:01

”Wiedźmin 2” w pierwszym tygodniu po premierze kupiło 400 tys

”Wiedźmin 2” w pierwszym tygodniu po premierze kupiło 400 tys

Foto: Fotorzepa, Łukasz Solski łs Łukasz Solski

Najnowsza gra Optimusa „Wiedźmin 2” (trafiła na sklepowe półki 17 maja w wersji na komputery PC), ma duże szanse, żeby odnieść światowy sukces.

– W pierwszym tygodniu sprzedaży grę kupiło 400 tys. klientów – mówi Adam Kiciński, prezes giełdowej spółki. „Wiedźmin 2” był w tym okresie najpopularniejszą, pod względem liczby sprzedanych kopii, grą PC na świecie. Prezes nie chce zdradzić, ilu fanów kupiło „Wiedźmina 2” w wersji cyfrowej. To ważna informacja z punktu widzenia potencjalnych zysków. – Sprzedaż przeszła daleko nasze oczekiwania – stwierdza prezes.

[srodtytul]

Lepiej niż kilka lat temu[/srodtytul]

Równie imponująco wyglądają wyniki „Wiedźmina 2”, jeśli zestawimy je ze sprzedażą najpopularniejszej jak dotychczas na świecie gry z gatunku RGP (gracz wciela się w bohatera świata fantasy, który ma do wypełnienia określone misje) czyli World of Warcraft. Produkt miał premierę jesienią 2004 r. W pierwszym tygodniu, jak podaje serwis VGChartz, sprzedał się w ilości 206 tys. sztuk. Do tej pory ten tytuł znalazł 12 mln nabywców.

Kiciński twierdzi również, że sprzedaż „Wiedźmina 2” jest istotnie lepsza niż pierwszej części sagi, która miała premierę jesienią 2007 r. – Nie dysponujemy precyzyjnymi danymi, ale sprzedaż „Wiedźmina” w pierwszym tygodniu była co?najmniej o połowę niższa – informuje. Do końca maja?„Wiedźmina” kupiło, jak zdradza prezes, 1,87 mln klien-tów.

– Premiera kolejnej części gry napędziła nam dodatkowych klientów. Liczymy, że do końca roku sprzedaż „Wiedźmina” przekroczy 2 mln egzemplarzy – dodaje.

Optimus na premierę przygotował 1 mln kopii „Wiedźmin 2”, z czego 0,1 mln w wersji cyfrowej. Kiciński twierdzi, że na razie spółka nie zdecydowała się jeszcze na tłoczenie dodatkowych egzemplarzy. – Chcemy poczekać na pełne dane o sprzedaży za II kwartał, które dostaniemy od dystrybutorów pod koniec lipca – mówi.

[srodtytul]Kwartał zbierania profitów[/srodtytul]

Prezes nie chce rozmawiać o wynikach spółki w II kwartale. Zapewnia, że oprócz zysków ze sprzedaży „Wiedźmina 2” również pozostałe filary działalności radzą sobie bardzo dobrze. – Nasz serwis Gog.com (oferuje „stare” gry w postaci cyfrowej – red.) podpisał umowę z Electronic Arts i zaczął już sprzedawać tytuły tego koncernu. To powinno przełożyć się na skokowy wzrost naszych przychodów i zysków – wskazuje Kiciński.

Electronic Arts to największy na świecie producent i wydawca gier komputerowych. Gog.com na razie ma w ofercie trzy tytuły tego partnera. Do końca roku poszerzy ofertę do 25 pozycji. Kiciński zapowiada, że do końca roku Gog.com chce podpisać podobne umowy z 1–2 kolejnymi, wiodącymi wydawcami.

Prezes twierdzi, że bardzo dobrze wygląda też biznes dystrybucyjny. Optimus sprzedaje gry i filmy wideo innych producentów. – W II kwartale dołączyliśmy do oferty kilka hitów, m.in.: „Lego”, „Piraci z Karaibów”, „Red Faction Guerilla: Armaggedon” i „Rio” co nie pozostało bez wpływu na wyniki – oznajmia.

[srodtytul]Xbox 360 późną jesienią[/srodtytul]

Optimus poinformował w czwartek późnym wieczorem o planach związanych z wydaniem „Wiedźmina 2” w wersji na konsolę Xbox 360. – Produkt trafi do sprzedaży pod koniec tego roku.

Dokładna data premiery zostanie ujawniona w sierpniu na targach branży gier komputerowych Gamescom w niemieckiej Kolonii. Kiciński nie chce rozmawiać o ewentualnej premierze „Wiedźmina 2” na konsolę PS3.

Zapewnia, że Optimus (wkrótce zmieni nazwę na CD Projekt Red) jest technologicznie przygotowany do stworzenia „Wiedźmina 2” w wersji konsolowej (podobna próba przy „Wiedźminie” okazała się całkowitą porażką). Gry konsolowe stanowią około 60–80 proc. światowego rynku gier.

[[email protected]][/mail]

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?