CD Projekt Red wierzy, że poprawi wyniki w 2012 r.

Technologiczna spółka zapowiada na II półrocze kilka wydarzeń, które pozytywnie wpłyną na wyniki

Aktualizacja: 12.02.2017 23:58 Publikacja: 29.08.2012 11:10

CD Projekt Red wierzy, że poprawi wyniki w 2012 r.

Foto: Fotorzepa, Dariusz Gorajski dg Dariusz Gorajski

CD Projekt Red nie zaskoczył wynikami za pierwsze sześć miesięcy. Przychody sięgnęły 71,4 mln zł wobec 80,3 mln zł rok temu. Zysk netto zmalał do 13,8 mln zł z 20,44 mln zł.

Zabrakło hitów

W I półroczu najsłabiej radził sobie pion zajmujący się dystrybucją gier i filmów, który zakończył ten okres stratą netto rzędu 0,2 mln zł. Rok wcześniej zarobił 1,8 mln zł. – W pierwszej połowie tego roku brakowało hitów, które pociągnęłyby sprzedaż – wyjaśnia Piotr Nielubowicz, członek zarządu CD Projekt Red.

Znacznie lepiej, zarabiając 12,2 mln zł (16,15 mln zł rok temu), radził sobie pion zajmujący się produkcją gier. – Rok temu mieliśmy mocną premierę „Wiedźmina 2" na PC. W tym roku najważniejszą pozycją był „Wiedźmin 2" na Xbox360 – opowiada Nielubowicz. Zwraca uwagę, że z uwagi na zmianę modelu sprzedaży konsolowego „Wiedźmina 2", na tzw. dystrybucyjny, przychody ze sprzedaży konsolowego „Wiedźmina 2" są bardziej rozłożone w czasie ale producent może liczyć na wyższe marże od każdej sztuki. – W ciężar I półrocza utworzyliśmy rezerwy na kwotę 13 mln zł na należności od sprzedawców. Zostaną rozwiązane i rozpoznane jako przychód w drugiej połowie roku. Rok temu podobna rezerwa, która ostatecznie prawie w całości podniosła sprzedaż w II półroczu 2011 r., było to 3,6 mln zł – mówi Nielubowicz. Uważa, że są spore szanse, że całe 13 mln zł poprawi obroty bieżącego półrocza. – Dostajemy informacje od partnerów, że na szeregu rynków, nakład konsolowego „Wiedźmina 2" już się wyczerpał i konieczne było dotłoczenie kolejnych egzemplarzy – twierdzi przedstawiciel CD Projekt Red. Do końca czerwca klienci kupili 543 tys. kopii „Wiedźmina 2" na Xbox360.

Tradycyjnie bardzo dobrze radził sobie GOG.com sprzedający gry w postaci cyfrowej przez internet. W I półroczu poszerzył ofertę o nowych wydawców, w tym z górnej półki. – W pierwszych sześciu miesiącach GOG.com sprzedał dwa razy więcej gier niż a analogicznym okresie 2011 r. – twierdzi Adam Kiciński, prezes technologicznej spółki. Pion zarobił 3,1 mln zł przy 17,4 mln zł przychodów.

Druga połowa roku będzie solidna

Zmiana modelu wydawniczego konsolowego „Wiedźmina 2" sprawiła, że tegoroczne wyniki grupy, jak zapewniają przedstawiciele CD Projekt Red, będą bardziej wypłaszczone.  – Rok temu I półrocze odpowiadało za 80 proc. rocznego zysku. W tym roku rozkład będzie bardziej wyrównany – oświadcza Kiciński.

Zapowiada, że druga połowa roku zapowiada się bardzo ciekawie od strony biznesowej. – Planujemy wydać „Wiedźmina" w wersji pudełkowej na komputery Mac w wielu krajach świata – zapowiada Kiciński. Do tej pory tytuł na tę platformę sprzedawany był jedynie w wersji cyfrowej. 23 sierpnia konsolowy „Wiedźmin 2" zadebiutował w Japonii. Jesienią „Wiedźmin 2" zadebiutuje w wersji na sprzęt Apple. – Również w tym roku pokażemy co do tej pory zrobiliśmy z grą ze świata Cyberpunk oraz ujawnimy tytuł gry – deklaruje prezes. Od 30 maja spółka rozpoczęła prace nad nową grą z tego środowiska. – To będzie gra z gatunku RPG osadzona w mrocznym świecie przyszłości. Do tej pory, w papierowe wersje gier osadzonych w tym środowisku grało już 5 mln graczy. To znakomita baza wyjściowa – mówi Kiciński.

Duże plany ma również GOG.com. – Planujemy poszerzyć katalog wydawniczy oraz wyjść z ofertą do nowej, prestiżowej grupy klientów – oświadcza Kiciński. Nie rozwija tematu. Szczegóły zostaną zaprezentowane 18 października. Wcześniej, 9 października, spółka przedstawi plan zmian w polityce wydawniczej dotyczącej gier komputerowych w Polsce.

Kiciński nie zdradza planów finansowych na 2012 r.  – Podtrzymujemy plany, że chcemy, żeby tegoroczny wynik netto był lepszy niż rok temu – oświadcza. Twierdzi, że mimo to spółka nie wypłaci dywidendy. – Musimy w pierwszej kolejności odpracować i pokryć straty z lat poprzednich, które przejęliśmy po Optimusie (CD Projekt Red, w drodze odwrotnego przejęcia, przejął nowosądecką spółkę i wszedł na GPW – red.), a które wciąż są ogromne – mówi prezes.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?