Gra w Polsce zadebiutowała o godz. 1 w nocy. Na całym świecie widać bardzo duże zainteresowanie, czego dowodem są statystyki osób grających na portalu Steam – czyli największej platformie gier na PC. W szczytowym momencie w grę CD Projektu grało jednocześnie nieco ponad 1 mln (a obecnie około 840 tys.). To najwyższy wynik w historii dotyczący gry single player oraz czwarty w historii po uwzględnieniu tytułów multiplayer, czyli wieloosobowych.
CD Projekt dziś rano poinformował, że do 9 grudnia gracze złożyli ponad 8 milionów zamówień przedpremierowych na "Cyberpunka". Dane te uwzględniają raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych.
- Będziemy się starali podać dane o sprzedaży "Cyberpunka" jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia - poinformował podczas dzisiejszej konferencji prezes studia Adam Kiciński. Dodał również, że liczba preorderów przekroczyła oczekiwania zarządu.
– W przypadku „Cyberpunka” było to 8 mln , czyli kilkakrotnie więcej niż w przypadku „Wiedźmina 3” – powiedział.
Zadeklarował również, że studio pracuje nad wyeliminowaniem tzw. bugów, czyli błędów w grze. – Szczególnie chodzi nam o te problemy, które pojawiają się na styku sprzętu i gry – dodał prezes. Zadeklarował, że zdecydowana większość błędów jakie pojawiają się w grze zostanie usunięta. – Cały czas analizujemy informacje jakie do nas spływają - dodał.
Zarząd nie chciał się odnosić do szacunków analityków dotyczących prognoz tegorocznej sprzedaży gry (średnio zakładają one około 20 mln sprzedanych egzemplarzy w 2020 r.). Według analityków tegoroczny zysk netto studia będzie w przedziale 1,5-2 mld zł. Czy akcjonariusze mogą liczyć na dywidendę?