Roblox jest właścicielem platformy, która pozwala graczom samodzielnie ukształtować dowolną rozgrywkę. Dwie trzecie wszystkich amerykańskich dzieci w wieku od 9 do 12 lat korzysta z tej platformy. W ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy Roblox miał 31 mln aktywnych użytkowników dziennie, o 82 proc. więcej niż w podobnym okresie 2019 r. Według firmy łączna ilość czasu spędzanego przez tych użytkowników na platformie wzrosła ponaddwukrotnie w porównaniu z zeszłym rokiem, do 22 mld godzin. Wpływ na to miała pandemia i lockdown wprowadzony na całym świecie.
Spółka chce wykorzystać swój sukces i wybiera się na giełdę. Roblox złożył wniosek o IPO w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Szacowana wartość oferty wynosi 1 mld USD. Jednak spółka nie przedstawiła szczegółów dotyczących debiutu. Ostateczna wielkość i przedział cenowy oferty zostanie ogłoszony w najbliższym czasie.
We wniosku opublikowano jednak wyniki firmy. Jej przychody w III kwartale wzrosły o 91 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, do 242,2 mln USD. Spółka nie jest jednak rentowna, strata netto wzrosła ponaddwukrotnie, do 48 mln USD.
W lutym Roblox pozyskał 150 mln USD od funduszu venture capital Andreessen Horowitz i został wyceniony na 4 mld USD. DOS