CD Projekt Red (d. Optimus) w III kwartale, który w branży elektronicznej rozrywki jest tradycyjnie najsłabszy, zarobiło na czysto 4,77 mln zł wobec 5,94 mln zł straty rok wcześniej. Przychody zwiększyły się do 25,87 mln zł z 9,95 mln zł. Narastająco zarobek netto sięga już 25,22 mln zł wobec 5,4 mln zł straty przed rokiem. Obroty zbliżają się do 106,5 mln zł wobec 24 mln zł w analogicznym okresie 2010 r.
- Blisko 5 mln zł zysku netto jest rezultatem przekraczającym nasze pierwotne założenia – przyznaje Adam Kiciński, prezes technologicznej spółki. Przypomina, że premiera gry „Wiedźmin 2", który to tytuł ma decydujące znacznie dla tegorocznych wyników spółki, miała miejsce w II kwartale (17 maja). Zatem wyniki za III kwartał nie uwzględniały już przychodów z pierwszych kilku (najlepszych) tygodni sprzedaży gry.
Korzystne zmiany można też obserwować w bilansie spółki. CD Projekt Red na koniec września spłacił wszystkie kredyty i pożyczki długoterminowe. Rok wcześniej zadłużenie z tego tytułu przekraczało 33 mln zł. Łączne zobowiązania długoterminowe spadły do 7,57 mln zł z 39,57 mln zł. Zobowiązania krótkoterminowe zmniejszyły się do 43,1 mln zł z 53,78 mln zł. Na koniec III kwartału grupa miała ponad 7,2 mln zł środków pieniężnych czyli przeszło dwa razy więcej niż rok wcześniej.
Pozytywny wpływ na wyniki grupy miały też pozostałe piony, przede wszystkim GOG.com zajmujący się dystrybucją gier w postaci cyfrowej (przez Internet). Serwis po trzech latach od startu sprzedał ponad 6 mln gier. Co miesiąc jest odwiedzany przez ponad milion unikalnych użytkowników. Po dziewięciu miesiącach GOG.com zarobił na czysto 3,5 mln zł przy przychodach rzędu 19,7 mln zł. – Rozwój platformy jest dla nas tym bardziej satysfakcjonujący, że z perspektywy grupy kapitałowej nie wymaga dodatkowych nakładów. Rozważamy zatem wypłatę dywidendy z tej spółki do CD Projekt Red – mówi prezes. Na koniec września pion miał na kontach 5,64 mln zł gotówki.
Znacznie słabiej, szczególnie jeśli chodzi o rentowność, prezentował się pion zajmujący się wydawaniem gier i filmów zewnętrznych producentów. Po trzech kwartałach miał co prawda 51,1 mln zł obrotów ale zarobił netto niewiele ponad 1 mln zł.