I kwartał 2016 r. był drugim najlepszym, jeśli chodzi o wyniki finansowe, kwartałem w historii grupy. 11 bit studios na poziomie skonsolidowanym zanotował 7,15 mln zł przychodów, czyli 21,3 proc. więcej niż rok temu. Wynik EBITDA zwyżkował o 13,4 proc., do 6,26 mln zł, a zysk netto zamknął się kwotą 4,59 mln zł, prawie 9-proc. wyższą niż w I kwartale 2015 r.
Na koniec marca zasoby pieniężne grupy wynosiły 24,89 mln zł (blisko 70 proc. więcej rok do roku). – Do tej kwoty należy doliczyć 4,25 mln zł należności z tytułu dostaw i usług, które zamienią się w gotówkę w kolejnych miesiącach – informuje Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios. Przypomina, że przed rokiem spółka, dzięki korzystnym dla niej zmianom na rynku walutowym, rozpoznała dodatkowe 0,25 mln zł przychodów finansowych. - W tym roku nie mogliśmy liczyć na podobne zdarzenie jednorazowe. Rozwiązaliśmy za to 0,21 mln zł rezerwy utworzonej w ciężar 2015 r. z tytułu nieściągalnych należności od jednego z kontrahentów - tłumaczy Miechowski.
Jak dodaje, bardzo mocne wyniki za I kwartał to efekt utrzymującej się na dobrym poziomie sprzedaży gry „This War of Mine", mimo że od premiery tytułu, w wersji na komputery PC, minęło już 18 miesięcy. - W styczniu wypuściliśmy wersję rozbudowaną o postaci dziecięce, dedykowaną na konsole. W lutym na rynek trafiła z kolei edycja w języku chińskim. Przez pewien czas nasza gra, w wersji na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym iOS, była najchętniej kupowanym tytułem w Chinach, co nie pozostało bez wpływu na wyniki za I kwartał - zaznacza szef studia.
Firma na przełomie II i III kwartału zamierza wypuścić płatny dodatek do PC-towej wersji gry. Również w tym roku wyda analogiczny dodatek do edycji mobilnej hitowego tytułu. Zdaniem Grzegorza Miechowskiego wpływ na tegoroczne wyniki będzie też miała zapowiedziana na przełom III i IV kwartału premiera gry „Beat Cop", stworzonej przez warszawskie studio Pixel Crow. 11 bit studios będzie wydawcą tego produktu.