CD?Projekt Red: „Wiedźmin” na maca przekracza prognozy

CD Projekt Red sprzedał do tej pory 50 tys. egzemplarzy pierwszego „Wiedźmina" w wersji na komputery Mac.

Aktualizacja: 19.02.2017 02:18 Publikacja: 18.07.2012 02:32

CD?Projekt Red: „Wiedźmin” na maca przekracza prognozy

Foto: spółka

– Nie spodziewaliśmy się tak dobrego wyniku w przypadku gry, która w wersji na PC debiutowała przecież pięć lat temu – mówi prezes spółki Adam Kiciński. – Na początku tego roku odzyskaliśmy całość praw do tego tytułu. Dzięki temu, że sprzedajemy go w cyfrowej dystrybucji (za pośrednictwem platformy Steam – red.), większość przychodu przekłada się bezpośrednio na nasz zysk – dodaje Kiciński.

Plany CD Projektu zakładały, że łączna sprzedaż gry na maca, w całym cyklu jej życia, sięgnie 30 tys. sztuk. Kiciński nie chce zdradzić, jakiej teraz sprzedaży „Wiedźmina" w tej wersji oczekuje do końca roku.

4 miliony

egzemplarzy gry z Wiedźminem kupili do tej pory fani z całego świata

Firma zdecydowała się wypuścić grę na sprzęt Apple'a, żeby zwiększyć jego rozpoznawalność wśród graczy za oceanem. Premiera odbyła się kilka tygodni przed debiutem „Wiedźmina 2" w wersji na konsolę Xbox360 r., która miała miejsce 17 kwietnia. Budżet adaptacji „Wiedźmina" na maca, jak twierdzi prezes, był niewielki i nakłady dawno się zwróciły.

CD Projekt Red planuje wydać na maca również „Wiedźmina 2". Ta premiera planowana jest jesienią. Kiciński przyznaje, że w tym przypadku koszty adaptacji będą nieco większe, ale wciąż będzie to niewielka kwota, liczona maksymalnie w „małych" setkach tysięcy złotych. Gra będzie sprzedawana znacznie drożej niż pierwszy „Wiedźmin", który kosztuje 10 USD. Tytuł również będzie dostępny na Steam. Ale spółka chce poszerzyć sieć dystrybucji i wprowadzić również grę do sklepu Appstore.

Kiciński unika odpowiedzi na pytanie o oczekiwaną sprzedaż. Oficjalnie CD Projekt Red zakłada, że łączna sprzedaż obu „Wiedźminów" na sprzęt Apple'a, w całym cyklu życia gier, wyniesie 30–100 tys. sztuk. Po wynikach sprzedaży pierwszego „Wiedźmina" są to jednak dość konserwatywne założenia.

Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza