– Wspominałem, że moim celem jest zwrot kosztów gry w pierwszym dniu. I to się udało – podkreśla prezes Krzysztof Kostowski. Po czterech dniach sprzedaży na platformie Steam do klientów trafiło ponad 75 tys. sztuk gry plus kilkadziesiąt tysięcy dodatków.
Powyższe dane sprzedażowe powinny przełożyć się na łączne przychody dla spółki (po uwzględnieniu prowizji Steamu) na poziomie 4–4,5 mln zł – szacuje Trigon DM. W swoich prognozach na cały 2017 r. zakłada 11,9 mln zł łącznej sprzedaży gry na PC. Eksperci podkreślają też, że w porównaniu z premierą poprzedniej edycji („Car Mechanic Simulator 2015") wolumen sprzedaży w okresie czterech dni po premierze jest ponadsześciokrotnie wyższy.
– To, o czym marzyłem i do czego zmierzałem, się udało: pozycja Top 1 na Steamie – podkreśla Kostowski. Dodaje, że spółka mimo błędów w grze przekonała do siebie społeczność. – Urośliśmy już z 14 proc. pozytywnych recenzji na Steamie najpierw do 44 proc., wczoraj do 57 proc., a dziś już do 59 proc. – wskazuje. Deklaruje, że zespół naprawia grę z zapałem rzadko spotykanym w branży. – W cztery dni wyeliminowaliśmy większość zgłaszanych błędów – twierdzi. Około 80 proc. z nich dotyczy optymalizacji, co jest obecnie problemem wielu gier na rynku, wynikającym z dużej liczby konfiguracji komputerów. Kostowski informuje, że celem jest dojście do 80 proc. pozytywnych recenzji na Steamie. – Planujemy jeszcze uaktywnienie ponad 50 tys. graczy, którzy do dziś nie wystawili komentarza – zapowiada. Obecnie giełdowa grupa pracuje nad wersjami CMS18 na konsole PS4 i XboxOne oraz na urządzenia mobilne iOS i Android.
Początkowo gra zapowiadana była na 21 lipca, ale premierę przełożono o tydzień, ponieważ platforma Steam nie zdążyła zaakceptować chińskiej i japońskiej wersji.