Według prognoz w 2025 r. za niemal jedną trzecią rynku VR będą odpowiadać gry komputerowe, a na kolejnym miejscu znajdzie się m.in. segment wydarzeń na żywo – różnego rodzaju eventów, targów czy imprez masowych. Dynamicznie rośnie też rynek AR (ang. augmented reality, czyli rzeczywistość rozszerzona). Dostrzegają to międzynarodowi giganci, tacy jak koncern Apple, który właśnie wprowadził rozszerzoną rzeczywistość w najnowszym systemie iOS 11. Z kolei Facebook już trzy lata temu kupił spółkę Oculus VR. Rynek gogli, akcesoriów i aplikacji, który jeszcze trzy lata temu był wart niewiele ponad 100 mln dol., rośnie o ponad 140 proc. rocznie.

Beneficjentami tej dynamiki chcą być też krajowe podmioty – nie tylko twórcy gier komputerowych. To właśnie m.in. w tych obszarach rozwijać swój biznes będzie Grupa Gremi, kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza (jest głównym akcjonariuszem giełdowego KCI, do którego należy spółka Gremi Media, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej" i „Parkietu"). Niedawno kupiła kompleks budynków Alvernia Studios. Dzięki tej inwestycji wyszła na rynek z ofertą produkcji multimedialnej w zakresie VR i AR. Z kolei teraz powołuje spółkę Gremi Events and Multimedia. Jaki będzie jej cel oraz plany?