Twórcy gier podkręcają tempo

Najbliższych kilkanaście miesięcy zapowiada się dla branży bardzo ciekawie. W oczekiwaniu na premierę „Cyberpunka" na rynek trafi szereg nowych gier od mniejszych studiów. Które z nich okażą się hitami?

Publikacja: 26.04.2019 08:11

Twórcy gier podkręcają tempo

Foto: AFP

O ponad 4 proc. przy stosunkowo wysokim obrocie drożały w czwartek akcje Bloober Teamu. W ten sposób inwestorzy zareagowali na podanie daty premiery gry „Layers of Fear 2". Trafi na rynek 28 maja. Zarząd pokłada w niej duże nadzieje. Tymczasem na horyzoncie są kolejne premiery – studia spieszą się, żeby zdążyć z nowymi grami przed wakacyjnym marazmem.

Rzut oka na rynek

„Layers of Fear 2" to trzeci tytuł Bloober Teamu.

– W pierwszej części „Layers of Fear" wybierać musieliśmy pomiędzy pracą a rodziną, w cyberpunkowym „observerze" twórcy pytali o granice człowieczeństwa. Nikt nie ocenia podejmowanych przez nas decyzji, ale każda z nich wiele mówi o tym, kim jesteśmy i czego się boimy. „Layers of Fear 2" pełne będzie podobnych rozterek i refleksji – mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu. Krakowskie studio pracuje też nad projektem „Medium" i nad grą tworzoną we współpracy ze studiem Lionsgate.

Dzień wcześniej niż „Layers of Fear 2" na rynek trafi nowa gra studia Jujubee, czyli „Deep Diving Simulator". Firma koncentruje się na wersji PC, ale planuje też wydać grę na Maca, konsole oraz w technologii VR.

Praca wre również w VARSAV Game Studios.

– Najbliższe miesiące to przede wszystkim walka o dotrzymanie bardzo ambitnego terminu równoczesnej premiery „Bee Simulator" w wersji cyfrowej i pudełkowej na PC i wszystkie konsole na rynku. To dla nas ogromny wysiłek organizacyjny, zwłaszcza że zespół przechodzi ten proces po raz pierwszy – mówi Łukasz Rosiński, wiceprezes studia.

Kiedy „Cyberpunk"?

Również 11 bit studios nie zamierza spoczywać na laurach.

– Kolejne miesiące zapowiadają się dla nas bardzo pracowicie. Do sprzedaży trafi m.in. trzeci dodatek do „TWoM" z serii „TWoM: Stories". Przygotowujemy się też do premiery „Frostpunka" w wersji na konsole PS4 i Xbox One – mówi Dariusz Wolak, odpowiedzialny w spółce za relacje inwestorskie.

Najbardziej wyczekiwanym tytułem w branży jest „Cyberpunk" CD Projektu. Rynek obstawia premierę w 2020 r., choć rekomendacja zarządu dotycząca wypłaty dywidendy zrodziła pytanie, czy premiery nie będzie szybciej. Zapowiedź dywidendy zaskoczyła rynek.

– Stopa dywidendy jest jednak symboliczna (0,5 proc. – red.). To raczej miły dodatek niż coś, co mogłoby mieć większe znaczenie dla kursu – komentuje Kamil Jędrej, analityk DM Noble Securities.

IT
Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?