11 bit studios przebił oczekiwania

Producent gier w IV kwartale 2019 r. miał znacząco wyższy zysk niż zakładał rynek. Jaki dla studia będzie 2020 rok?

Publikacja: 26.03.2020 11:53

Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios

Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

W całym 2019 r. spółka wypracowała 71,2 mln zł przychodów i 21,7 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio: 82,1 mln zł oraz 37,5 mln zł. Przepływy z działalności operacyjnej urosły z 39 mln zł do 41,6 mln zł.

– Na koniec grudnia nasze aktywa finansowe, czyli gotówka, lokaty bankowe i należności handlowe, miały wartość prawie 100 mln zł. W ciągu ostatniego roku powiększyły się o przeszło 41 proc. – podkreśla, cytowany w komunikacie Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios. Przypomina, że wynik netto za 2019 rok byłby jeszcze wyższy gdyby nie rezerwy tworzone w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2017-2019. W wynikach za 2019 rok wspomniane rezerwy miały wartość ponad 8,1 mln zł.  Z drugiej strony pozytywny wpływ na wyniki studia miały ulgi podatkowe o łącznej wartości 2,9 mln zł (w tym IP Box).

W samym IV kwartale zysk netto wyniósł 11,7 mln zł i był o 64 proc. wyższy od średniej prognozy analityków ankietowanych przez PAP. Zysk wzrósł o 30 proc. rok do roku. Przychody wyniosły 21,8 mln zł i były o prawie 7 proc. wyższe od konsensusu i o 3,6 proc. niższe rok do roku. Z kolei zysk operacyjny wyniósł 10,6 mln zł i był o 71 proc. wyższy od oczekiwań analityków oraz o ponad 9 proc. niższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Zarząd deklaruje, że trwająca pandemia nie zaburza prac studia. Obecnie przygotowuje ono trzy gry własne (w tym  „Projekt 8"), które  trafią do sprzedaży w kolejnych latach.

- Znacznie przybliża nas to do realizacji głównego celu naszej średnioterminowej strategii, czyli premiery jednej własnej gry co 12-18 miesięcy – ocenia prezes. Przypomina, że w przeszłości premiery spółki dzieliły znacznie dłuższe przerwy.

11 bit studios rozwija też wydawnictwo, które w 2019 r. odpowiadało  za około 40 proc. przychodów. W portfelu wydawniczym spółka ma obecnie trzy nowe tytuły.

W planach jest zwiększenie zatrudnienia. Do końca tego roku liczba pracowników powinna wzrosnąć do 190-200. Spółka sygnalizuje, że w nowym biurze, do którego przeniosła się miesiąc temu, znajdą się miejsca pracy dla ponad trzystu osób.

Kapitalizacja 11 bit studios wynosi obecnie 820 mln zł. W czwartek przed południem kurs spada o niespełna 1 proc. do 360 zł.

Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza
Technologie
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe