Deszcz pieniędzy dla producentów gier

Ponad czterdzieści studiów dostanie dofinansowanie w ramach czwartego konkursu sektorowego. W sumie popłynie do nich ponad 154 mln zł. Wśród beneficjentów są też spółki giełdowe.

Publikacja: 08.07.2020 13:46

Deszcz pieniędzy dla producentów gier

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska

Spośród 93 wniosków, które wpłynęły w ramach programu, dokonano oceny 80 wniosków, z czego do dofinansowania zostały wybrane 43 projekty. Łączna kwota dofinansowania wnosi 154,4 mln zł. Pozostałe 37 projektów nie zostało wybranych do dofinansowania, a 9 wniosków zostało wycofanych z oceny.

Wśród firm, które dostały dofinansowanie są m.in. BoomBit, Artifex Mundi, Carbon Studio, T-Bull, Techland oraz Klabater.

NCBR informuje, że ze względu na wysoki poziom projektów zwiększyło budżet czwartego konkursu o ponad 54 mln zł.

Uruchomiony w 2016 r. GameINN jest realizowany w ramach programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Od pierwszego konkursu program cieszy się dużym zainteresowaniem. Budżet konkursu był zwiększany trzykrotnie – teraz o wspomniane już 54 mln zł, w poprzedniej edycji o 20 mln zł, a w pierwszym konkursie o 37 mln zł. W ramach wszystkich czterech konkursów GameINN dofinansowanie w łącznej wysokości 474,3 mln zł przyznano 150 projektom.

W czwartym konkursie GameINN o dofinansowanie mogli się ubiegać przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. Do NCBR wpłynęła największa w historii programu liczba wniosków o dofinansowanie.

GameINN jest skierowany do całej branży gier wideo, nie tylko do twórców gier. Dofinansowanie w programie otrzymały też takie projekty jak: platforma sprzętowa wspierająca gry dla niewidomych i słabowidzących, gry VR wspierające terapię i rehabilitację osób po udarach czy też system symulacji strzeleckiej.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?