Gracze komputerowi, zwłaszcza ortodoksyjni, są gotowi wydać każde pieniądze, żeby zapewnić sobie rozrywkę jak najwyższej klasy. Muszą zatem na bieżąco wymieniać czy rozbudowywać komputery. Dedykowane dla nich modele komputerów PC mogą kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych.
Wąskim gardłem pozostaje jednak monitor.
Co prawda robią się one coraz większe (czy ktoś jeszcze pamięta, że kilka lat temu standardem był monitor 14-calowy), ale i tak nie zaspokajają potrzeb graczy, którzy oczekują, że wyświetlacz będzie na tyle duży, że będą mogli cieszyć oczy wszystkimi detalami wizualnymi gry. Dlatego część z nich wykorzystuje telewizory, które parametrami nie odbiegają już od monitorów komputerowych. Podobnie z telewizorów chętnie korzystają fani konsoli czy gier na urządzenia mobilne. Jakość tych ostatnich szybko rośnie. Mają coraz lepszą grafikę nieodbiegającą już tym parametrem od klasycznych gier na komputery PC czy konsole. Ciężko jednak docenić wysiłki producenta, jeśli rozgrywka toczona jest na 4-calowym smartfonie czy tablecie.
Odpowiedzią na potrzeby graczy są zatem projektory, które pozwalają na wyświetlanie obrazu na dowolnej płaszczyźnie. Do tej pory tego typu urządzenia rzadko kiedy były wykorzystywane do innych zastosowań niż biznesowe. Tylko niektóre modele służyły do wyświetlania filmów i zamieniania pokoju w salę kinową. Niosło to ze sobą ograniczenia. Obraz potrafił się zacinać i nie był płynny. To dyskwalifikowało projektory jako urządzenia do odtwarzania gier komputerowych.
Dlatego Epson, jeden z czołowych producent projektorów na świecie, zdecydował się wypuścić na rynek model EH-TW5200 dedykowany specjalnie do gier wideo. Jego podstawową zaletą wyróżniającą na tle konkurencji jest tzw. tryb szybki niwelujący opóźnienia w wyświetlaniu obrazu. To bardzo ważne w rozgrywkach z udziałem wielu graczy czy strzelankach, gdzie o sukcesie decydują ułamki sekund. – Projektor został stworzony jako lepszy zamiennik tradycyjnych telewizorów z płaskim ekranem, który udostępni fanom większy, jaśniejszy i ogólnie lepszy obraz podczas gry – mówi Karol Andruszkiewicz, menedżer produktów wizualnych w firmie Epson Europe.