Świat filmu i muzyki coraz mocniej przeplata się z grami. O tym zjawisku zrobiło się głośno na naszym rodzimym rynku kilka dni temu, gdy pojawiła się nieoficjalna informacja, jakoby jedna z największych gwiazd muzycznego show-biznesu Lady Gaga miała wystąpić w „Cyberpunku 2077" – czyli długo oczekiwanej grze CD Projektu, która ma być większą produkcją od kultowego już „Wiedźmina". Informację tę podał francuski portal branżowy ActuGaming, powołując się na źródła blisko związane ze studiem. – Nie komentujemy plotek – tak odpowiada CD Projekt na pytanie o prawdziwość tej informacji. Przedstawiciele branży, z którymi rozmawialiśmy uważają, że współpraca Lady Gagi i giełdowej spółki jest prawdopodobna.
W wydanych do tej pory grach komputerowych autorstwa polskich studiów próżno szukać celebrytów takiej skali jak Lady Gaga, ale nie brakuje przykładów występów innych znanych osobistości.
Sportowcy, aktorzy, piosenkarze...
Wykorzystanie znanej postaci fikcyjnej lub rzeczywistej zdecydowanie ułatwia marketing gry i zapewnia większą rozpoznawalność tytułu już na starcie.
– Vivid Games już w 2015 r. wykorzystało w drugiej części swojej bokserskiej serii postaci z filmów o legendarnym bokserze Rockym Balboa. Dzięki umowie zawartej z MGM użytkownicy „Real Boxing" mogą wcielać się w walce w samego Rocky'ego, ale także Apollo Creeda czy Ivana Drago – mówi Agnieszka Lorbiecka, specjalistka ds. relacji inwestorskich w Vivid Games. Dodaje, że w 2017 r. studio po raz kolejny stworzyło tytuł, w którym gracze mogli poczuć się jak na prawdziwym ringu. W kolejnej odsłonie „Real Boxing" w roli głównej osadzono pochodzącego z Filipin mistrza świata – Manny'ego Pacquiao.
Współpracy ze znanymi osobistościami nie boi się też Bloober Team.