Spółka chce zadebiutować na GPW jeszcze w tym kwartale. Z emisji akcji zamierza pozyskać pieniądze na rozbudowę zespołu i produkcję trzech autorskich gier, których wydanie planuje do 2023 r. Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio informuje, że chodzi o tytuły „B17 Squadron", „Pizza Empire" oraz jeden jeszcze niezapowiedziany.

Obecnie flagowym tytułem studia jest „Cooking Simulator", który został wydany w czerwcu 2019 r. Wolumen sprzedaży podstawowej wersji tytułu przekroczył 700 tys., a wraz z dodatkami 1,1 mln. Około 80 proc. sprzedaży pochodzi z trzech największych rynków: Ameryki Północnej, Europy Zachodniej i Azji.

Strategia firmy zakłada zwiększenie liczby własnych premier i rozwój segmentu wydawniczego. Studio chce pracować jednocześnie nad dwoma, trzema produktami rocznie.

Przychody Big Cheese Studio w 2019 r. wyniosły 7,6 mln zł, a w 2020 r. – 11,5 mln zł. Zysk netto poszedł w górę z ponad 5 mln zł w 2019 r. do przeszło 8,2 mln zł w 2020 r. Plany na 2021 r. nie zostały na razie podane.

W Polsce działa 470 studiów, które zatrudniają łącznie 12,1 tys. pracowników. Przychody wypracowane przez firmy z sektora gier wyniosły w zeszłym roku 969 mln euro – wynika z najnowszego raportu „The Game Industry of Poland". Niemal 70 firm działających w branży gier jest notowanych obecnie na warszawskim parkiecie, większość na NewConnect. Do debiutu przygotowuje się jeszcze duża grupa studiów powiązanych z giełdowym PlayWayem (Big Cheese Studio też wchodzi w skład jego grupy). kmk