Roblox jest właścicielem platformy, która pozwala graczom samodzielnie ukształtować dowolną rozgrywkę. Dwie trzecie wszystkich amerykańskich dzieci w wieku od 9 do 12 lat korzysta z tej platformy. W ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy Roblox miał 31 mln aktywnych użytkowników dziennie, o 82 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 r. Według firmy łączna ilość czasu spędzanego przez tych użytkowników na platformie wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z zeszłym rokiem do 22 mld godzin. Wpływ na to miała pandemia i lockdown'y wprowadzone na całym świecie.

Spółka chce wykorzystać swój sukces i wybiera się na giełdę. Roblox złożył wniosek o IPO w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Szacowana wartość oferty wynosi 1 mld USD. Jednak spółka nie przedstawiła szczegółów dotyczących debiutu. Ostateczna wielkość i przedział cenowy oferty zostanie ogłoszony w najbliższym czasie.

We wniosku opublikowano jednak wyniki firmy. Przychody w trzecim kwartale wzrosły o 91 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym do 242,2 mln USD. Spółka nie jest jednak rentowna, strata netto wzrosła ponad dwukrotnie do 48 mln USD.

Roblox z siedzibą w San Mateo w Kalifornii został wyceniony na 4 mld USD w ostatniej rundzie prywatnego finansowania. W lutym spółka pozyskała 150 mln USD od funduszu venture capital Andreessen Horowitz.