Zysk netto i przychody studia są zbliżone do oczekiwań analityków, natomiast zysk operacyjny i EBITDA są wyższe od średniej z prognoz.

- Za największą część przychodów I kwartału odpowiada „Cyberpunk 2077”, który dzięki premierze edycji na najnowszą generację konsol ma za sobą dobry kwartał sprzedaży. Jednocześnie nasze saldo gotówki, lokat i obligacji wzrosło w pierwszych trzech miesiącach 2022 r. o ponad 107 mln zł - informuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.

Zarząd podkreśla, że grupa kontynuuje prace nad usprawnieniami do „Cyberpunka”, choć już znacznie mniejszym zespołem. Największe moce produkcyjne koncentruje teraz na rozwoju dużego fabularnego dodatku do gry, który zadebiutuje w przyszłym roku.

Z kolei na drugą połowę 2022 r. CD Projekt zaplanował premierę serialu anime „Edgerunners” na platformie Netflix oraz wydanie gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” w wersji na konsole nowej generacji.

W marcu spółka poinformowała o rozpoczęciu wieloletniej, strategicznej współpracy z Epic Games, na mocy której przyszłe tytuły będą korzystały z technologii Unreal Engine 5. Studio ogłosiło również, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier „Wiedźmin”.

Wczoraj zarząd zarekomendował przeznaczenie blisko 101 mln zł na wypłatę dywidendy w wysokości 1 zł na akcję.

W odpowiedzi na inwazję sił zbrojnych Rosji na Ukrainę, 3 marca 2022 r. zarząd CD Projektu podjął decyzję o wstrzymaniu sprzedaży na terytorium Rosji i Białorusi. Spółka szacuje, że w okresie 12 miesięcy od marca 2021 r. do lutego 2022 r. łączny udział Rosji i Białorusi w przychodach ze sprzedaży produktów segmentu CD Projekt oraz GOG.COM wyniósł odpowiednio 5,4 proc. i 3,7 proc. Spółka zakończyła, lub jest w trakcie finalizacji współpracy z rosyjskimi i białoruskimi dostawcami. Nie rozważa podjęcia nowej współpracy z podmiotami z tych krajów.