Nawet 4,2 proc., do 23,4 zł (najwyższy poziom od miesiąca), drożały zaraz po otwarciu piątkowej sesji akcje City Interactive. Skok notowań był reakcją na opublikowany przed rozpoczęciem notowań raport kwartalny producenta gier komputerowych. Szybko jednak zapał graczy do kupowania gry osłabł i kurs spadł pod kreskę.

Firma w I kwartale wypracowała 23,9 mln zł zysku przypisanego akcjonariuszom większościowym. Rok wcześniej strata sięgała 0,6 mln zł. Przychody podskoczyły do 79,4 mln zł z 9,6 mln zł. Wyniki w obu pozycjach były zbliżone do wstępnych danych prezentowanych kilka tygodni temu. Zarząd zapowiadał wówczas, że obroty wyniosą ponad 75 mln zł przychodów (na poziomie grupy) i zarobiła netto przeszło 23 mln zł.

Skokowo poprawa rezultatów to efekt wypuszczenia na rynek, długo zapowiadanej gry (premiera była siedmiokrotnie przesuwana) „Sniper 2: Ghost Warrior". Tytuł na rynku amerykańskim zadebiutował 12 marca a w Europie 15 marca. Gra wydana została wszystkie najważniejsze platformy tj. na konsole PS i Xbox360 oraz komputery PC. City Interactive twierdzi, że w I kwartale sprzedaż „Snipera 2" przekroczyła 1 mln sztuk. W dalszej części raportu można znaleźć stwierdzenie, że „gra do chwili obecnej sprzedał się w ponad 1,1 miliona egzemplarzy". Spółka rozumie przez to jednak liczbę egzemplarzy, które trafiły do sieci handlowych. Jeśli chodzi o liczbę kopii, które kupili fani, to ich liczba sięga 0,5 mln .

– Niestety, „Sniper 2" nie otrzymał tak dobrych ocen (recenzji – red.), na jakie liczyliśmy – przyznaje Marek Tymiński, prezes i główny akcjonariusz giełdowej spółki. Ma ponad 50 proc. kapitału. – Ważne, że gra spodobała się graczom co potwierdzają wyniki sprzedaży – dodaje. Zwraca uwagę, że większość tytułów, które debiutowały w ostatnich tygodniach, dostawały słabe recenzje i miały rozczarowującą sprzedaż. – Rynek dużych gier kurczy się od kilku lat. Wypierają je gry na urządzenia mobilne. Ponadto wkrótce na rynek wejdą nowe konsole co również nie pomaga w sprzedaży – wyjaśnia prezes.

Twierdzi jednak, że „Sniper 2" sprzedaje się lepiej niż „Sniper". City Interactive wydało na produkcję „Snipera 2" ok. 20 mln zł. Kolejne 10 mln zł pochłonęły wydatki na marketing i promocję. – Uważamy, że tytuł odniósł biznesowy sukces – oznajmia prezes. Firma liczy, że do końca roku przekaże dystrybutorom kolejne 0,4 mln kopii. Jego zdaniem sprzedaż powinna ponownie napędzić obniżka cen. – Myślę, że w przypadku rynku amerykańskiego nastąpi to już w czerwcu lub lipcu – mówi prezes.

W kolejnych kwartałach City Interactive zapowiada też wypuszczenie na rynek gry „Alien Rage" (d. „Alien Fear"). Szczegóły nie zostały ujawnione. Więcej informacji zostanie zaprezentowanych na czerwcowych targach branżowych w Los Angeles. Tytuł będzie dystrybuowany wyłącznie w kanale cyfrowym.  – Tytuł zadebiutuje w II półroczu – oświadcza Tymiński. Budżet gry nie powinien przekroczyć 10 mln zł. Kosztowała będzie 15-20 USD. –Z tej kwoty do 70 proc. będzie trafiało do naszej kieszeni – zwraca uwagę prezes.

W 2014 r. zadebiutuje „Enemy Front" (strzelanka z II wojny światowej). Pierwszy pokaz planowany jest na sierpniowych targach w Kolonii. Tytuł produkowany jest na komputery PC oraz konsole PS3 i Xbox 360. Również  w 2014 r. na rynek trafi pierwsza w historii City Interactive gra z gatunku RPG – „Lords of the fallen". Tytuł zadebiutuje na komputery PC i konsole nowej generacji.  – Chcemy, żeby oba tytuły miały jak najlepszą jakość i zebrały oceny przekraczające 80 proc. – oświadcza Tymiński. „Sniper 2" dostał niewiele powyżej 50 proc. Ujawnia, że firma prowadzi już prace koncepcyjne nad „Sniperem 3". - Obecnie koncentrujemy się nad tytułami, które mają zadebiutować w najbliższych kwartałach. Dlatego „Sniper 3" będzie mógł zadebiutować dopiero w 2015 r. – mówi prezes.

Przedstawiciele spółki nie przewidują, żeby mogła mieć ona jakikolwiek problemy ze spłatą zobowiązań z tytułu wyemitowanych jesienią obligacji. W czerwcu i lipcu City Interactive musi wykupić papiery dłużne za ponad 20 mln zł.