Hitowa gra 11 bit studios wkrótce na konsolach

Konsolowa wersja gry „This War of Mine” („TWoM”), największego dotychczasowego przeboju 11 bit studios, jest gotowa do tłoczenia.

Publikacja: 14.10.2015 10:46

Nosząca tytuł „This War of Mine:The Little Ones" gra zdobyła właśnie komplet certyfikacji Sony i Microsoftu niezbędnych do wydania na konsole PlayStation4 i Xbox One na najważniejszych światowych rynkach, w tym m.in. w Ameryce Północnej i Południowej oraz Europie. Premierę hitu zaplanowana na 29 stycznia przyszłego roku. Wydawcą gry będzie Deep Silver (marka wydawnicza Koch Media). – Wszystkie certyfikacje zdobyliśmy przy pierwszym podejściu, bez poprawek. To świadczy o bardzo wysokich kompetencjach naszych pracowników i potwierdza, że nasza najnowsza produkcja jest najwyższej światowej jakości – komentuje Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit.

„TWoM" zadebiutował jesienią 2014 r. na pecetach. Na potrzeby edycji konsolowej deweloper stworzył jednak m.in. nowy system sterowania przystosowany do gamepada oraz dodatkową zawartość wyłącznie dla konsoli PS 4. Gra przeznaczona będzie dla dorosłego odbiorcy.

Notowana na NewConnect nie zdradza planów sprzedażowych związanych z konsolową wersją „TWoM". Edycja komputerowa kosztowała ok. 2 mln zł i zwróciła się już po pierwszym weekendzie po premierze. Do końca czerwca br. przychody studia ze sprzedaży „TWoM" przekroczyły już 25 mln zł.

Koszt produkcji gry w wersji na Xbox One i PS 4 nie przekroczył kilkuset tysięcy złotych.

11 bit studios, oprócz wydania PC-towej wersji gry, w połowie lipca wypuścił na rynek również edycję na tablety. Jeszcze w IV kwartale br. planowana jest też premiera wersji smartfonowej.

11 bit studios działa na rynku gier od 2010 r. Na koncie ma m.in. produkcję gry „Anomaly". Jest też właścicielem platformy Games Republic, zajmującej się cyfrową dystrybucją gier komputerowych.

Akcje spółki od początku roku potaniały o ponad 6 proc. Za jej walory we wtorek na zamknięciu sesji płacono 64,87 zł. W ubiegłym tygodniu 11 bit poinformował, że główni akcjonariusze 11 bit studios zawarli umowy lock-up'u. Grzegorz Miechowski, Bartosz Brzostek, Przemysław Marszał i Michał Drozdowski zobowiązali się, że przez okres sześciu miesięcy (licząc od dnia 5 października 2015 r.) nie będą zbywać posiadanych papierów. Obecnie kontrolują łącznie 616,1 tys. akcji stanowiących 27,79 proc. kapitału. – Nie mamy jednak żadnych planów dotyczących zmniejszania zaangażowania w spółce również w dłuższym horyzoncie – zapewnia prezes Miechowski.

Na początku października członkowie zarządu zbyli łącznie 119 tys. akcji spółki, stanowiących 5,37 proc. kapitału. Nabywcami papierów były krajowe instytucje finansowe.

W I półroczu 2015 r. przychody grupy 11 bit studios wyniosły 13,26 mln zł (o ponad 830 proc. więcej niż rok temu). Zysk operacyjny przekraczał 9,18 mln zł (rok wcześniej strata w tej pozycji sięgała 1 mln zł) a zysk netto wyniósł 7,62 mln zł wobec 0,99 mln zł straty rok wcześniej.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?