11bit studios odkrywa karty

Spółka pracuje obecnie nad czterema projektami z wydawnictwa. Z kolei łączny budżet jej trzech własnych gier sięga 60 mln zł. Zarząd zasygnalizował też, że „Projekt 8” pojawi się później niż pierwotnie zakładano.

Publikacja: 29.06.2020 14:21

Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios

Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios

Foto: materiały prasowe

Indeksy na warszawskiej giełdzie dziś lekko spadają. Przecena walorów 11 bit studios jest mocniejsza niż spadek WIG. Wczesnym popołudniem za akcję studia trzeba zapłacić 576 zł, czyli o prawie 5 proc. mniej niż na zamknięciu piątkowej sesji. Warto odnotować, że kurs porusza się w długoterminowym trendzie wzrostowym - po uwzględnieniu dzisiejszej przeceny jest o 44 proc. wyżej niż na początku roku.

Podczas dzisiejszej wideokonferencji prezes studia Grzegorz Miechowski zasygnalizował, że spółka potrzebuje więcej czasu na przygotowanie „Projektu 8".

- Nie podawaliśmy nigdy daty premiery tej gry. Natomiast co do oczekiwań mogę powiedzieć, że znając oczekiwania analityków wydaje mi się, że ich zdaniem gra będzie wcześniej niż według nas zdołamy ją dokończyć. Zespół tworzący „Projekt 8" składa się ze znakomitych fachowców, trzeba jednak pamiętać, że dla tego zespołu to pierwsza gra, w związku z tym idziemy mniejszymi krokami niż zakładaliśmy – powiedział prezes. Nie jest wykluczone, że szybciej na rynku pojawią się produkcje o roboczym tytule „Projekt 9"i „Projekt 10". Obecnie motorem wyników grupy jest „Frostpunk". Spółka szykuje wersję mobilną tej gry, powinna się ukazać w 2021 r. Z kolei z końcem lata (2020 r.) ma się ukazać trzeci, płatny dodatek do „Frostpunka".

Spółka rozwija też biznes wydawniczy. Zakłada, że budżet inwestycyjny na cztery projekty 11 bit publishing wyniesie łącznie 25 mln zł (z kolei budżet trzech gier własnych jest w okolicach 60 mln zł). Najważniejszymi pozycjami wydawniczymi do tej pory były „Moonlighter" i „Children of Morta".

- Mamy obecnie cztery projekty wydawnicze - powiedział Miechowski i zasygnalizował, że w tym roku spółka może podpisać kolejną umowę. Wydawnictwo w 2019 r. odpowiadało za około 41 proc. przychodów grupy. W tym roku udział ten w całkowitych przychodach może być podobny.

Zarząd poinformował również, że do końca 2020 r. liczba pracowników 11 bit studios powinna wzrosnąć do 190-200. Spółka nie podaje prognoz finansowych na najbliższe lata. Zakłada, że będą one spokojne. Prezes Miechowski zwrócił uwagę na dobre wyniki jakie firma wypracowała w I kwartale.

- Możemy się spodziewać całkiem dobrego 2020 roku pod względem przychodowym - powiedział.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?