| Zarząd Shockwork Games S.A. („Emitent”) informuje o podjęciu decyzji o rozszerzeniu przedmiotu działalności Emitenta o gry NFT. Nowy Zarząd Emitenta, po dokonaniu analizy posiadanych kompetencji i możliwości, postanowił w szczególności o wzbogacaniu gier tworzonych przez Emitenta o elementy NFT oraz o tworzeniu kolejnych gier jako gry NFT, oparte na blockchainie. Docelową ekonomią dla gier tworzonych przez Emitenta będzie przy tym model „play-to-earn” (ang.: „graj, aby zarabiać”). NFT (ang. non-fungible token) to oparty na blockchainie niepowtarzalny i niezmienialny zasób cyfrowy (token), który ma unikalną wartość i nie może być tożsamy żadnemu innemu tokenowi NFT. Tokenu NFT nie można skopiować - jego zabezpieczenie oparte jest na blockchainie. Tokeny NFT służą jako dowód autentyczności i nie mogą być przenoszone bez zgody ich aktualnego właściciela. Cechy te zostały wykorzystane przez twórców gier, co w roku 2021 spotkało się z olbrzymim zainteresowaniem graczy. Gry typu „play-to-earn”, oparte o NFT, pozwalają każdemu graczowi zwiększać wartość posiadanych przez niego aktywów, wykorzystywanych w danej grze. W efekcie im więcej czasu zostanie poświęcone na granie, tym większą wartość aktywów można wygenerować, co z kolei pozwala sprzedawać i kupować przedmioty w grze według własnego uznania: środkiem płatniczym są zwykle tokeny z danej gry lub waluty cyfrowe, takie jak ethereum, które z kolei można sprzedać za waluty fiducjarne, takie jak złoty czy euro. Najbardziej znaną i popularną grą NFT jest obecnie Axie Infinity, wydana w 2018 roku przez wietnamskie studio Sky Mavis. W październiku 2021 roku liczba aktywnych użytkowników gry przekroczyła 2 mln dziennie, podczas gdy jeszcze w kwietniu 2021 roku było ich jedynie 38 tys. Zgodnie z raportem BGA Blockchain Game Report, Axie Infinity stało się najlepiej sprzedawaną kolekcją NFT i w trzecim kwartale 2021 roku wygenerowało ponad 2,5 mld USD obrotu, przewyższając kolekcje takie, jak CryptoPunks i NBA Top Shot. W celu możliwie najszybszego wprowadzenia do sprzedaży własnych gier NFT, Emitent przeprowadził już wstępną analizę możliwości przeniesienia dotychczas wydanych tytułów do świata blockchaina i wykorzystania w nich NFT. W ocenie Emitenta, w szczególności wydana już gra Alder’s Blood może być stosunkowo niskim nakładem kosztów wzbogacona o elementy NFT, natomiast gra Alder’s Blood 2 może zostać przygotowana i wydana już jako gra NFT. Wstępny plan wydawniczy Shockwork Games na rok 2022 obejmuje wydanie przynajmniej dwóch gier NFT - po jednej w każdym półroczu. Ponadto Emitent ma w planach na rok 2022 wydanie jednej gry “tradycyjnej”, tj. Your Dead Majesty. Plan Emitenta zakłada także współpracę z niezależnymi zespołami deweloperskimi, którym Emitent zaproponował rozliczanie pracy w modelu częściowego finansowania kosztów produkcji oraz podziału zysków. W takim modelu Emitent pełni rolę mentora i promotora, co istotnie ogranicza ryzyko finansowe Emitenta. Rozmowy z pierwszym zespołem deweloperskim zostały rozpoczęte przed dniem publikacji niniejszego raportu. Emitent planuje wydanie w roku 2022 przynajmniej dwóch gier NFT, przygotowanych przez niezależne zespoły deweloperskie. Ponadto rozpoczęły się już rozmowy z zewnętrznym zespołem deweloperskim, dotyczące przygotowania gry o wyższym budżecie, której produkcja powinna rozpocząć się w pierwszej połowie 2022 roku. Celem ograniczenia ryzyka związanego z produkcją nowych gier, Emitent nawiązał współpracę z podmiotami dysponującymi wiedzą ekspercką z zakresu NFT. Do każdej gry produkowany będzie też trailer, celem zbadania zainteresowania grą ze strony potencjalnych graczy. Emitent zamierza budować wokół siebie ekosystem złożony z inwestorów, sieci społecznościowych, podwykonawców i ekspertów rynku NFT, chcąc jak najlepiej wykorzystać potencjał rynku gier NFT, aby zminimalizować ryzyka związane z produkcją nowych tytułów. Zarząd Shockwork Games zakłada, że plany produkcyjne będą na bieżąco modyfikowane w odpowiedzi na stale zmieniającą się sytuację na rynku gier oraz sygnały otrzymywane od deweloperów lub graczy. Emitent analizuje przy tym możliwość otwarcia swoich gier NFT na świat mobilny. Zarząd wskazuje, że decyzja o rozszerzeniu przedmiotu działalności Emitenta o gry NFT została podjęta po przeprowadzeniu analizy posiadanych kompetencji i możliwości oraz po konsultacjach z podmiotami dysponującymi wiedzą ekspercką z zakresu NFT. Celem Emitenta, jako niewielkiego, niezależnego studia deweloperskiego, jest wykorzystanie sprzyjających okoliczności rynkowych i zbudowanie mocnej pozycji na nowym i perspektywicznym rynku. | |