W Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym zmagania gwiazd e-sportu przez dwa weekendy (w lutym i marcu br.) obserwowało łącznie 174 tys. fanów. W internecie wirtualnym zmaganiom kibicowało 232 mln osób. To frekwencyjny rekord. To także wskaźnik potencjału i wielkiego, rzeczywistego biznesu.
Nic dziwnego, że e-sport i przemysł gier komputerowych a gospodarka to temat jednej z debat, jaka odbędzie się w maju w Katowicach, w ramach największej imprezy biznesowej Europy Centralnej. Uczestnicy Europejskiego Kongresu Gospodarczego wezmą na warsztat wielkie wydarzenia e-sportowe, koszty organizacji, przychody i prace do wykonania. Omówią rynek gier i jego otoczenie oraz dynamikę polskiego rynku na tle globalnym, a także eventy e-sportowe jako forum komunikacji. Kolejne tematy objęte dyskusjami to gracze i kibice jako konsumenci oraz branża gier jutro – główne trendy, nowe modele biznesowe i źródła przychodów.
Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach już po raz 11. zgromadzi ekspertów, wśród których każdego roku znajdują się komisarze unijni, premierzy i przedstawiciele rządów państw europejskich, prezesi największych firm, naukowcy i praktycy, decydenci, mający realny wpływ na życie gospodarcze i społeczne. Debaty, dyskusje, spotkania i wydarzenia towarzyszące w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego odbędą się w dniach 13–15 maja.
Obecność na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach wymaga wcześniejszej rejestracji, która prowadzona jest przez stronę internetową: www.eecpoland.eu