1. Cyberpunk w grywalnej wersji na PC ma ocenę graczy 7,1 (metacritic.com). Dla porównania Wiedźmin 3 ma 9,4, a GTA V 8,8. Oznacza to, że najnowsze dzieło CD Projekt Red to po prostu bardzo, bardzo przeciętna gra. Cyberpunk został ostatecznie oceniony przez graczy konsolowych na poziomie 3,6 (playstation) przede wszystkim ze względu na słabą jakość techniczną. Jak na sztandarowy - i dodajmy znakomicie wypromowany – projekt uznanego studia, trzeba to uznać za olbrzymią porażkę. Potwierdza to również obecna ocena graczy na Steam – 76% pozytywnych ocen (i spada) vs Wiedźmin 3 nieco ponad 97%. Widoczne to jest również w liczbie grających (za steamdb.info), która spadała do niedawna w tempie 10-20% tygodniowo i od kilku tygodni jest niższa niż dla sześcioletniego już Wiedżmina 3. Co prawda wydanie patcha 1.2 podniosło nieco zainteresowanie graczy, ale wydaje się, że jest to raczej krótkotrwały wzrost zainteresowania spowodowany ciekawością co do skali zmian. Nowy patch nie przyniósł jednak znaczącej poprawy grafiki – poza niewielkim zwiększeniem i ustabilizowaniem liczby klatek na sekundę na starych konsolach. Przede wszystkim poprawiał błędy (506 poprawek).
2. Praktyczny brak możliwości gry na starych konsolach wraz z dużą liczbą błędów zaowocował bezprecedensową akcją zwrotu pieniędzy za grę i wycofaniem jej ze sklepu Sony.
3. Przed premierą analitycy oczekiwali ponad 20 milionów kopii sprzedanych w grudniu 2020 roku i kolejnych kilkunastu milionów w obecnym roku. Wraz z wydaniem pierwszego płatnego dodatku miało to pozwolić Spółce zarobić rocznie po około 1,5 mld zł. A potem byłoby już z górki: kolejne płatne dodatki, multiplayer, Wiedźmin 4, Cyberpunk 2 itd. Itp. I co roku miliardowe zyski.
4. Do 20 grudnia sprzedało się nieco ponad 13 milionów kopii, z czego rekordowe 8,5 miliona w przedsprzedaży. Warto dodać, że kilka dni po premierze nie było wciąż ocen wersji na konsole, w związku z czym spora część kupujących brała grę „w ciemno" (brak ocen, prezenty pod choinkę). Podsumowując: klientów świadomych słabych ocen Cyberpunka i prawdopodobnie niższej niż oczekiwana jakości gry, było około 2 milionów. Chcieli zapewne sprawdzić czy twórcy Wiedźmina 3 naprawdę wypuścili tak słabą grę i sądząc po spadających ocenach (steam za ostatni miesiąc poniżej 60% pozytywnych) „nie rozczarowali się".
5. Według szacunków firmy MScience monitorującej sieć, sprzedaż gry błyskawicznie spada. Ostatnia prognoza mówi o sprzedaży w I kwartale tego roku jedynie 600 tysięcy sztuk. Oznacza to brak szans na realizację nawet konserwatywnych prognoz analityków mówiących o tegorocznej sprzedaży na poziomie około 6 mln sztuk.