– W naszym przypadku przejście na pracę zdalną odbyło się w sposób płynny i bezpieczny. Jako KDPW jesteśmy jednym z filarów bezpieczeństwa finansowego w Polsce. Zawsze byliśmy przygotowani na różne sytuacje nadzwyczajne w zakresie bezpieczeństwa i ciągłości działania. Sytuacja nadzwyczajna związana z pandemią zweryfikowała w praktyce nasz system i potwierdziła, że byliśmy dobrze przygotowani na sytuację kryzysową. Ciągłość pracy nigdy nie została zakłócona – podkreślał Trybuchowski. Wskazywał jednocześnie, że usługi KDPW są w 99 proc. świadczone za pomocą systemów informatycznych.

Relacja z debaty: parkiet.com/forum-inwestycyjne

– To oczywiście ogranicza kontakt z naszymi partnerami i klientami biznesowymi. Rozwiązania, na których oparte są nasze usługi, są przygotowane w przeważającej większości przez własne siły IT. To daje nam dużą niezależność i elastyczność w przypadku sytuacji nadzwyczajnych. Cyfryzacja i digitalizacja usług KDPW, z którymi mamy do czynienia już od dłuższego czasu, sprawdziła się w praktyce – zaznaczał Trybuchowski. Szef KDPW podkreślał także, że obecnie jest idealny moment do tego, aby myśleć o dalszej cyfryzacji usług, również po stronie innych uczestników rynku.

– Z jednej strony wymusza to sytuacja. Przy wchodzeniu na rynek potrzebne są nowe technologie. Z drugiej na rynek wchodzi też nowe pokolenie. Są to młodzi ludzie, którzy mają wszystkie potrzebne rzeczy w smartfonie. Bez technologii nie przyciągnie się nowych inwestorów, w szczególności tych indywidualnych. Tradycyjne punkty obsługi klienta nie są atrakcyjną ofertą dla młodego pokolenia – podkreślał szef KDPW.