– 246 mln zł skonsolidowanych przychodów, które osiągnęliśmy w tym okresie, to w głównej mierze efekt solidnej sprzedaży „Cyberpunka”. Zysk netto wyniósł 99 mln zł, co daje rentowność grupy na poziomie 40 proc. Natomiast rentowność samego segmentu CD Projekt Red sięgnęła aż 47 proc. - tak wyniki komentuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu. Pod względem finansowym był to najlepszy III kwartał w historii spółki. W ujęciu rok do roku przychody wzrosły o 70 proc., zysk operacyjny o 521 proc., a zysk netto o ponad 500 proc. Wyniki nie odbiegają znacząco od oczekiwań analityków.

CD Projekt informuje, że znaczący względem okresu porównawczego wzrost wartości przychodów w trzecim kwartale 2022 r. wynika głównie z dobrego odbioru udostępnionego we wrześniu Cyberpunk Edgerunners update 1.6, poprzedzającego premierę w serwisie Netflix serialu anime.

- Choć bardzo wierzyliśmy w sukces serialu, jego debiut przebił nasze oczekiwania. W premierowym tygodniu nasze anime trafiło do TOP10 Netfliksa w 19 krajach. Popularność serialu oraz pozytywny odbiór wydanej tydzień wcześniej aktualizacji 1.6 do Cyberpunka 2077 wymiernie odbiły się na sprzedaży gry. Pod koniec września z dumą poinformowaliśmy, że grę kupiło ponad 20 milionów graczy. Cieszymy się z synergii powstałej dzięki ekspansji naszej franczyzy - komentuje Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

W III kwartale studio kontynuowało pracę nad swoimi projektami, w tym nad dużym dodatkiem do Cyberpunka 2077. “Widmo Wolności” zadebiutuje w 2023 r. A jeszcze w tym roku, 14 grudnia, spółka planuje wydanie „Wiedźmina 3: Dziki Gon” w wersji na nowe konsole.

Narastająco w trakcie trzech kwartałów przychody studia wyniosły 623,5 mln zł, wobec 615 mln zł w analogicznym okresie 2021 r. Z kolei zysk operacyjny wzrósł do 234,6 mln zł ze 138,3 mln zł, a zysk netto do 212,5 mln zł ze 121,4 mln zł.

4 października 2022 r. grupa opublikowała aktualizację strategii. W nadchodzących latach zamierza wydać szereg produkcji w ramach franczyz wiedźmińskiej i cyberpunkowej oraz prowadzić wewnętrzne prace rozwojowe nad autorskim, trzecim IP, w ramach którego w przyszłości planowane jest stworzenie gry o kryptonimie „Hadar”. Grupa zapowiedziała też otwarcie nowego hubu w Bostonie, dodanie trybu multiplayer do większości przyszłych projektów oraz kontynuację idei napędzających się produktów opartych na potencjale posiadanych franczyz.