One More Level jest gotowe, żeby realizować coraz większe projekty

Prowadzimy zaawansowane rozmowy w sprawie pozyskania strategicznego partnera, odpowiedzialnego za sfinansowanie prac nad projektem „Cyber Slash" – mówi Szymon Bryła, prezes One More Level.

Publikacja: 20.11.2022 21:00

Szymon Bryła, prezes One More Level

Szymon Bryła, prezes One More Level

Foto: Fot. mat. prasowe

Jak przebiegają prace nad „Ghostrunnerem 2”? Jakie są wasze oczekiwania dotyczące tej gry?

Prace nad projektem przebiegają zgodnie z harmonogramem zakładającym, że gra trafi na rynek w czwartym kwartale 2023 r. Jesteśmy zadowoleni z przebiegu prac nad projektem, jak i jakości samego produktu. Co ważne, wydawca, z tego co nam wiadomo, podziela nasze zdanie w tej sprawie.

Jak duża jest ta gra w stosunku do pierwszej części? Jakie są zasadnicze różnice?

„Ghostrunner 2” będzie istotnie większym tytułem niż pierwsza gra z tym uniwersum. Długość rozgrywki będzie o kilka godzin większa. Chcemy, by tytuł miał wszystkie pozytywne cechy „Ghostrunnera 1” – oryginalność, dynamikę, angażującą rozgrywkę. Równocześnie jednak nie zamierzamy poprzestać na kopiowaniu starych rozwiązań. Możemy mówić o ewolucyjnej zmianie, ale bez rewolucji.

„Ghostrunner 2” jest największym projektem w naszej historii zarówno pod względem wielkości samej gry, jak i zakresu prac, za które jesteśmy odpowiedzialni.

Odpowiadamy za wykonanie 100 proc. zakresu prac deweloperskich, w tym za stworzenie wersji gry na platformy konsolowe. Zainwestowaliśmy w rozbudowę zespołu, by sprostać temu wyzwaniu, co na obecnym rynku pracy nie było łatwym zadaniem. Zdecydowaliśmy się na internacjonalizację zespołu, zatrudniając doświadczonych specjalistów z Polski i zagranicy, z doświadczeniem w pracy w takich studiach jak CD Projekt Red, Techland, Flying Wild Hog, Bloober Team czy Ubisoft. Nie ukrywamy, że sukces „GR1” i perspektywa pracy nad drugą odsłoną serii pomaga nam w ściąganiu talentów do naszej firmy.

Czytaj więcej

Giełdowi producenci gier nie zamierzają zwalniać tempa

Na jakim etapie są prace nad nowym tytułem „Cyber Slash”? Jak duży budżet będzie miał ten projekt i skąd weźmiecie na niego finansowanie?

Kontynuujemy prace koncepcyjne i równolegle prowadzimy zaawansowane rozmowy w sprawie pozyskania strategicznego partnera, odpowiedzialnego za sfinansowanie prac. Nie ukrywamy – wiążemy ogromne nadzieje z projektem „Cyber Slash”.

Dlaczego rozwiązaliście umowę z All in! Games dotyczącą tego projektu? Czy w planach jest zawarcie nowej umowy wydawniczej?

Zdecydowaliśmy się na jego wykupienie od All in! Games, ponieważ uznaliśmy, że jesteśmy gotowi, pod wieloma względami, by realizować projekty jeszcze większe niż dotychczas w ramach IP, które nie tylko stworzymy, ale będziemy dalej rozwijać z pozycji właściciela.

Czy prawa autorskie do gry zostaną po stronie waszej spółki?

Poszukując partnera dla projektu, jasno komunikowaliśmy, że pozostawienie własności nowego IP w naszych rękach jest warunkiem niepodlegającym negocjacji.

Biorąc pod uwagę zakładaną skalę projektu – przewyższającą „Ghostrunner 2” – pozyskanie finansowania przy zachowaniu własności IP jest sporym wyzwaniem. Tym bardziej cieszymy się, że nasz pomysł na grę, zaprezentowany wyselekcjonowanemu gronu wiodących firm z branży, spotkał się ze sporym zainteresowaniem.

Niezmiennie liczę, że jeszcze w tym roku uda nam się przekazać akcjonariuszom pozytywne informacje w tej kwestii.

Kiedy mniej więcej ta gra trafi na rynek?

Na tym etapie prac nie możemy przesądzić daty premiery. Z pewnością nie będzie to 2023 r.

Przejdźmy do wyników. Jak możecie podsumować 2022 r.?

Z perspektywy długoterminowego rozwoju One More Level 2022 r. był rokiem udanym. Pod wieloma względami przełomowym. Zakończyliśmy prace nad dodatkami do „GR1”, porozumieliśmy się w sprawie ostatecznych rozliczeń dochodów z tego tytułu. Zdecydowaliśmy się na wykupienie praw do projektu „Cyber Slash” i mam nadzieję, że nie będziemy musieli czekać do ostatniego dnia roku, by przekazać inwestorom garść nowych pozytywnych informacji na temat tego projektu. Wykonaliśmy ogromną pracę w obszarze porządkowania naszych finansów i stworzenia fundamentów pod dalszy wzrost. Nie ma ani krzty przesady w stwierdzeniu, że One More Level nigdy wcześniej nie miało się lepiej niż dziś.

Ze względu na specyfikę naszej działalności i zasady rachunkowości nasze tegoroczne wyniki z pewnością nie będą rekordowe. Na poziomie przychodów rozpoznajemy wpływy z tytułu rozliczenia tantiem końcowych za „GR1” oraz zmianę wartości produktów związaną z realizacją projektu „GR2”. Inwestycje w rozwój, w tym związane z projektem „Cyber Slash”, obciążają z kolei nasze koszty, do których trzeba doliczyć ponad 4 mln zł, w skali całego roku, niegotówkowego kosztu wynikającego z amortyzacji wartości firmy. Zakładamy, że cały rok powinniśmy zamknąć z dodatnim znormalizowanym wynikiem, oczyszczonym z wpływu wspomnianej amortyzacji.

A jak pod względem wyników zapowiada się przyszły rok?

Przez większą część będzie stał pod znakiem inwestycji. Premiera „GR2” zaplanowana jest na czwarty kwartał przyszłego roku, stąd zapewne w drugim półroczu 2023 r. rozliczymy prace deweloperskie nad projektem.

Nie planujecie emisji akcji w celu sfinansowania dalszego rozwoju?

Obecnie nie mamy takich planów. Sukces „GR1” sprawił, że pojawiło się istotne zainteresowanie spółką ze strony szeregu ciekawych podmiotów z branży, sondujących możliwości różnych form współpracy z nami, w tym uwzględniających element kapitałowy. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na rozwijanie firmy w oparciu o inne formy finansowania, czego efektem jest zawarcie umowy na realizację „GR2” czy obecne poszukiwanie finansowania dla projektu „Cyber Slash”.

Technologie
11 bit studios zdominowało kalendarz premier
Technologie
Drago odcina kupony od flagowej produkcji
Technologie
Woodpecker już na GPW
Technologie
CI Games opowiada o kolejnych premierach
Technologie
CI Games tanieje po wynikach
Technologie
Allegro nadal na fali