Bydgoska spółka, jak zapewnia stojący na jej czele Remigiusz Kościelny, nie powinna mieć żadnych kłopotów z realizacją prognoz finansowych. – Nasze cele, które zapisaliśmy w dokumencie informacyjnym, za radą doradcy, były wyznaczone na bardzo niskim poziomie – przyznaje.
Prognoza zakłada, że tegoroczne przychody Vivid Games sięgną 4,65 mln zł (w 2011 r. było to 2,53 mln zł) a zysk netto wyniesie 0,74 mln zł (0,23 mln zł). Na razie, po sześciu miesiącach, obroty sięgają 1,53 mln zł (a analogicznym okresie 2011 r. było to 0,75 mln zł) a strata netto wynosi 3,6 tys. zł (minus 0,25 mln zł). – O naszych całorocznych wynikach zadecyduje IV kwartał. W tym okresie, w poprzednich latach, generowaliśmy ok. połowy rocznych przychodów. W tym roku udział ten może być jeszcze większy – wyjaśnia Kościelny.
Strategiczne znaczenie dla rezultatów będą miały zapowiadane na ostatnie miesiące roku premiery na czele z zaplanowaną na połowę listopada premierą gry „Real boxing". Do tej pory z zaplanowanych na 2012 r. ośmiu własnych tytułów, do sprzedaży trafiło trzy. - „Real boxing" zbiera bardzo pochlebne recenzje, głównie ze względu na jakość. To powinno pozytywnie przełożyć się na sprzedaż – twierdzi prezes. Liczy, że tylko w tym roku gra powinna zostać pobrana przez kilkaset tysięcy fanów. Cena detaliczna będzie mieściła się w przedziale 5-7 USD. Z tego producent otrzyma ok. 60 proc. W II kwartale wszystkie tytuły Vivid Games sprzedały się w liczbie 0,85 mln kopii.
Prezes deklaruje, że w przyszłym roku „Real boxing" zostanie wydany również na inne platformy, w tym PC i konsole. Obecnie trafi na rynek w wersji urządzenia przenośne z systemem operacyjny iOS (sprzęt Apple).
Zdaniem Kościelnego, urządzenia przenośne, przede wszystkim dzięki rosnącej popularności smart fonów, to przyszłość świata gier komputerowych. – Rynek tradycyjnych konsol zanika. Jakość gier mobilnych nie różni się już od tradycyjnych gier komputerowych. Mały ekran nie jest żadnym ograniczeniem. Można w nie grać nawet na dużych ekranach telewizyjnych czy monitorach komputerowych.