Kłopotliwe obligacje Vividu

Bydgoska spółka nie spłaci papierów w terminie. Proponuje rozłożenie długu na dwanaście kwartalnych rat. Podkreśla, że jej sytuacja finansowa jest dobra.

Publikacja: 01.04.2020 12:21

Remigiusz Kościelny, prezes i wiodący akcjonariusz Vivid Games

Remigiusz Kościelny, prezes i wiodący akcjonariusz Vivid Games

Foto: parkiet.com

Firmie nie udało się pozyskać finansowania refinansującego. Jej akcje tanieją w środę w południe o ponad 5 proc. do 1,3 zł. Spółka zwołała na 23 kwietnia walne zgromadzenie obligatariuszy. Chce zaproponować spłatę całości kapitału w 12 kwartalnych ratach wraz z wypłatą należnych odsetek.

- W obecnej sytuacji epidemii COVID-19 nie udało nam się pozyskać finansowania refinansującego. Ogólnoświatowa awersja do inwestycji powoduje, że procesy decyzyjne są opóźnione lub wstrzymane, a inwestorzy indywidualni mówią wprost, że w tej chwili wolą gotówkę niż najbardziej rentowne papiery dłużne. Z powodu braku możliwości pozyskania finansowania refinansującego, spółka mimo dobrej kondycji finansowej nie jest w stanie wykupić obligacji serii A w terminie, w związku z czym zmiana warunków emisji i rozłożenie spłaty obligacji na raty jest konieczna – przekonuje, cytowany w komunikacie Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. Dodaje, że jeśli walne zgromadzenie się zgodzi, to spółka chciałaby wypłacić pierwszą ratę już 5 maja.

Niezbędnym warunkiem jest jednak, by na zgromadzenie zapisała się przynajmniej połowa posiadaczy obligacji serii A.

- Brak kworum (lub zgody walnego) wydłuży i niepotrzebnie skomplikuje cały proces- podkreśla Kościelny. Z związku z panującą sytuacją spowodowaną epidemią spółka umożliwi zdalne głosowanie bez konieczności osobistego udziału. Prognoza Vivid Games na 2020 r. zakłada wypracowanie 19 mln zł przychodów i 3 mln z zysku netto.

– Prognozy zakładają wzrost sprzedaży na przestrzeni roku. W kolejnych kwartałach czekają nas coraz większe i lepsze jakościowo premiery gier mobilnych oraz kolejne na platformie Switch. Jesteśmy spokojni o prognozy, a dodatkowo czas epidemii sprawia, że obserwujemy więcej pobrań, co wraz z korzystnymi kursami wymiany walut generuje okresowo wyższe przychody – deklaruje prezes. Przypomina, że na 2020 r. Vivid Games planuje 15 premier gier mobilnych.

Spółka deklaruje też, że jest w dobrej sytuacji finansowej. Pierwszy kwartał 2020 r. jest trzecim z rzędu, w którym ma zysk netto. Na koniec lutego zanotowała narastająco blisko 0,4 mln zł zysku przy 2,7 mln zł przychodów.

– Mamy 2,5 mln zł gotówki w kasie. Nie ma zagrożeń do codziennego prowadzenia biznesu. Przychody ze sprzedaży rosną, a poza obligacjami serii A nie posiadamy żadnego zadłużenia bankowego, leasingowego. Wszystkie finansowe zobowiązania regulujemy terminowo. Dodatkowo, w związku z brakiem możliwości pozyskania zewnętrznego finansowania, zamykamy również linię biznesową Quasu, dzięki czemu zmniejszymy koszty o około 1,5 mln zł rocznie - wskazuje Kościelny.

Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza