Specjaliści DM BZ WBK w raporcie z 21 października podnieśli do 16,4 zł z 11 zł cenę docelową dla akcji CD Projektu. Konsekwentnie zalecają kupowanie producenta gier komputerowych.

Łukasz Kosiarski, analityk DM BZ WBK (autor materiału) przypomina, że przez ostatnie kwartały papiery CD Projektu podrożały o 150 proc. Tłumaczy to faktem, że spółka dynamicznie zwiększa sprzedaż gier w kanale cyfrowym, przez zależny GOG.com. Podmiot systematycznie przekracza oczekiwania rynku jeśli chodzi o wypracowywane wyniki finansowe. Rynek cyfrowej dystrybucji przez kolejne lata będzie dalej szybko rósł kosztem dystrybucji tradycyjnej. To oznacza, że GOG.com jeszcze przez długi czas może rosnąć w szybkim tempie.

Drugim czynnikiem napędzającym popyt na akcje CD Projektu są zbliżające się premiery „Wiedźmina 3: Dziki Gon" i „Cyberpunka 2077". Pierwszy tytuł ma zadebiutować w 2014 r. a drugi rok później. Oba zostaną wydane na konsole nowej generacji. Solidne przepływy pieniężne z bieżącej działalności sprawiają, że spółka nie musi się martwić o koszty finansowania tych produkcji. Specjalista zwraca uwagę, że CD Projekt bardzo skutecznie buduje markę i rozpoznawalność Wiedźmina na rynkach światowych, m.in. poprzez obecność na najważniejszych imprezach branżowych. Przypomina, że niedawno spółka zasygnalizowała, że jeden z topowych amerykańskich wydawców wypuści na rynek w przyszłym roku komiks o Wiedźminie. CD Projekt będzie też wydawał gry planszowe z tym bohaterem.

Pretekstem do zmiany wyceny akcji CD Projektu była korekta prognoz dla firmy na kolejne lata do czego przyczynił się m.in. spodziewany dalszy szybki rozwój GOG.com. Zdaniem DM BZ WBK, w tym roku spółka zarobi netto 20,3 mln zł wobec 28,1 mln zł rok temu. Sprzedaż spadnie do 150,7 mln zł ze 164 mln zł. W przyszłym roku wyniesie jednak już 328,8 mln zł a zysk netto 101,3 mln zł. W 2015 r. będzie to odpowiednio: 401,2 mln zł i 122,8 mln zł a w 2016 r.: 354,3 mln zł i 90,1 mln zł.

Materiał DM BZ WBK miał pozytywne przełożenie na notowania CD Projektu. We wtorek rano kurs przejściowo zyskiwał nawet 3,2 proc., do 15,07 zł. Był zatem najwyższy od momentu, gdy spółka zajęła się produkcją gier komputerowych.