Artifex pokazuje wyniki

W listopadzie 2023 r. spółka wypracowała 7,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza trzykrotny wzrost. Jaka będzie końcówka roku?

Publikacja: 07.12.2023 11:40

Artifex pokazuje wyniki

Foto: Adobestock

Notowania Artifeksu podczas czwartkowej sesji oscylują w okolicach wczorajszego zamknięcia. Spółka podała dane za listopad. Wynika z nich, że wypracowała w tym okresie rekordowe 4,6 mln zł tzw. pierwszej marży (przychody pomniejszone o koszty akwizycji graczy), o 140 proc. więcej niż przed rokiem oraz o 6 proc. więcej niż w rekordowym do tej pory październiku 2023 r. Z kolei przychody potroiły się.

Wzrost marży jest konsekwencją m.in. sezonowego zmniejszenia wydatków na pozyskiwanie graczy. W listopadzie 2023 r. wyniosły niespełna 3,2 mln zł, wobec niemal 3,9 mln zł w październiku i 0,6 mln zł przed rokiem. Jednocześnie zarząd podkreśla, że 17-proc. redukcji inwestycji (miesiąc do miesiąca) w bazę graczy towarzyszyło mniejsze, 5-proc. zmniejszenie przychodów w porównaniu do sprzedaży z października

Kluczowy produkt - aplikacja „Unsolved” - wypracowała w listopadzie 6,9 mln zł przychodów (wobec 1,8 mln zł przed rokiem i 7,3 mln zł w październiku 2023 r.), osiągając rekordowe 3,7 mln zł pierwszej marży (8 proc. więcej niż w październiku).

Narastająco w okresie styczeń-koniec listopada przychody Artifeksu wyniosły 75,1 mln zł, czyli ponaddwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Z kolei pomniejszone o koszty akwizycji graczy urosły do 36,8 mln zł z 23,8 mln zł.

Analitycy DM BDM wskazują, że w związku z niesprzyjającym otoczeniem rynkowym ostatnie miesiące 2023 r. przyniosły ograniczenie budżetów marketingowych. Z jednej strony przełożyło się to na płaskie odczyty/delikatny spadek przychodów „Unsolved” (w listopadzie -6 proc. miesiąc do miesiąca), a z drugiej na rekordową marżę generowaną przez spółkę (4,6 mln zł w samym listopadzie; +6,4 proc. m/m).

„ Zwracamy uwagę na słabszy wpływ warunków rynkowych na wyniki listopada vs listopad’22. Naszym zdaniem odporność „Unsolved” na sezonową zmienność jest kolejnym dowodem na to, jak duże zmiany zaszły w tej aplikacji”- czytamy w porannym biuletynie DM BDM.

Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza
Technologie
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe