KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
Raport bieżący nr | 5 | / | 2022 | |||||||||
Data sporządzenia: | 2022-02-14 | |||||||||||
Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
VIVID GAMES S.A. | ||||||||||||
Temat | ||||||||||||
Podjęcie decyzji o dokonaniu odpisów aktualizujących aktywów Spółki. | ||||||||||||
Podstawa prawna | ||||||||||||
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | ||||||||||||
Treść raportu: | ||||||||||||
Zarząd Spółki Vivid Games S.A. (dalej jako: „Spółka”, „Emitent”), informuje o podjęciu przez Emitenta w dniu 14. Lutego 2022 decyzji o dokonaniu odpisów aktualizujących na dzień 31. grudnia 2021 na kwotę 12,29 mln PLN, wynikających z utraty wartości niektórych z projektów rozwojowych Spółki. Na kwotę odpisów składają się nakłady netto poniesione na gry w łącznej kwocie 8,2 mln PLN oraz na technologie w łącznej kwocie 4,1 mln PLN. Emitent realizuje ogłoszoną w listopadzie 2021 strategię (ESPI nr 49/2021) i rozwijać będzie jedynie te z gier i technologii, które zapewnią spełnienie do 2025 założonych celów. Jednocześnie Spółka informuje, że odpisy mają charakter jednorazowy oraz niepieniężny. Nie mają wpływu na stan środków pieniężnych, płynność finansową Spółki lub możliwość realizacji celów strategicznych. Największy udział w odpisie, w zakresie gier ma Mayhem Combat (4,5 mln PLN), która w ocenie Zarządu nie prezentuje obecnie potencjału komercyjnego, także w zakresie dywersyfikacji tego tytułu na kolejnych platformach sprzętowych takich jak Nintendo Switch. Mniej istotnie na łączną sumę odpisów wpłynęły inne tytuły i prototypy gier z segmentów mid-core oraz hyper-casual. W zakresie technologii, największa suma odpisu wynika z technologii wspierającej silnik SWIM (2 mln PLN) oraz technologii związanej z tworzeniem gier z segmentu hyper-casual (0,3 mln PLN), które nie prezentują już wartości użytkowej, m.in. w związku z rezygnacją przez Spółkę z zaangażowania w segment hyper-casual. Emitent zastrzega, że wskazana kwota odpisu może ulec zmianie w trakcie badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta. Wstępny wynik finansowy netto za rok 2021 przedstawiony w raporcie ESPI nr 3/2022 ulegnie zmniejszeniu. Ostateczna kwota odpisu i wartość wyniku netto zostaną zaprezentowana w sprawozdaniu finansowym Spółki za rok 2021. Odpisy przełożą się pozytywnie na wynik w 2022 roku, dzięki zmniejszeniu rocznej wartości amortyzacji o ok. 2 mln PLN. |
MESSAGE (ENGLISH VERSION) |
VIVID GAMES SPÓŁKA AKCYJNA | ||||||||||||||||
(pełna nazwa emitenta) | ||||||||||||||||
VIVID GAMES S.A. | Usługi inne (uin) | |||||||||||||||
(skrócona nazwa emitenta) | (sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie) | |||||||||||||||
85 - 092 | Bydgoszcz | |||||||||||||||
(kod pocztowy) | (miejscowość) | |||||||||||||||
Ogińskiego | 2 | |||||||||||||||
(ulica) | (numer) | |||||||||||||||
+48 (52) 321 57 28 | ||||||||||||||||
(telefon) | (fax) | |||||||||||||||
[email protected] | www.vividgames.com | |||||||||||||||
(e-mail) | (www) | |||||||||||||||
9671338848 | 340873302 | |||||||||||||||
(NIP) | (REGON) |
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2022-02-14 | Jarosław Wojczakowski | Prezes Zarządu |