City Interactive czyści portfel gier

Giełdowy producent gier komputerowych zrobił odpisy na łączną kwotę 11 mln zł, które obciążą wyniki finansowe za 2012 r.

Aktualizacja: 15.02.2017 06:51 Publikacja: 14.02.2013 09:14

City Interactive, mimo szumnych zapowiedzi, jak na razie nie potrafił stworzyć żadnej gry, która pot

City Interactive, mimo szumnych zapowiedzi, jak na razie nie potrafił stworzyć żadnej gry, która potrafiłaby choćby w części powtórzyć sukces „Snipera",

Foto: Materiały Producenta

City Interactive, mimo szumnych zapowiedzi, jak na razie nie potrafił stworzyć żadnej gry, która potrafiłaby choćby w części powtórzyć sukces „Snipera", którego kupiło 3 mln fanów. Firma chciała zdywersyfikować portfolio, żeby ustabilizować wyniki i zapewnić sobie inne źródła przychodów zanim na rynek trafi „Sniper 2". Jego premiera, siedmiokrotnie przekładana, planowana jest na połowę marca.

W międzyczasie na rynek, jesienią ub.r., trafiła gra „Dogfight 1942". Jej premiera też była kilkukrotnie przesuwana. Tytuł stworzony nakładem blisko 10 mln zł (początkowo nazywał się „Combat Wings" – lotnicza strzelanka w realiach II wojny światowej) miał się sprzedać w nakładzie kilkuset tysięcy kopii. Już po kilku tygodniach okazało się, że wyniki sprzedaży są daleko gorsze od oczekiwanych bo nisza, w którą celowało City Interactive, jest zbyt płytka. Dlatego zarząd zdecydował się utworzyć odpis na kwotę 5,2 mln zł na koszty poniesione w związku z tą nietrafioną produkcją.

Podobny odpis, ale na sumę 5,7 mln zł, został zawiązany w związku z produkcją gry „World of Mercenaries". Tytuł tworzony przez rumuńskie studio City Interactive miał być sieciową strzelanką. Gry sieciowe to jeden z najszybciej rosnących segmentów gier wideo zapewniający ich producentom stabilne przychody (fani wykupują abonament i płacą za zakup dodatkowego asortymentu, np. uzbrojenia czy innych gadżetów). Konkurencja na tym rynku jest jednak ogromna. Walczą o niego największe światowe koncerny. City Interactive, który był całkowitym nuworyszem na tym polu, mimo buńczucznych zapowiedzi, poniosło dotkliwą porażkę. Dlatego, żeby nie brnąć w dodatkowe koszty firma zdecydowała o zamknięciu projektu.

Kolejny odpis na kwotę 0,7 mln zł został utworzony w związku z wydatkami poniesionymi w na produkcję mobilnej wersji „Snipera". Prace nad nią ruszyły niedługi po tym, jak tytuł w wersji na komputery PC i konsole trafił na rynek. Początkowo zajmowała się tym firma The Farm51 (z NewConnnect). Partnerzy rozstali się jednak w mało przyjacielskich okolicznościach. City Interactive zdecydowało, że samodzielnie dokończy produkcję. Rezerwa utworzona na ten cel sugeruje, że również ten temat przerósł kierowaną przez Marka Tymińskiego spółkę.

Porażki związane z „Dogfight 1942", "World of Mercenaries" i mobilnym „Sniperem" stawiają pod znakiem zapytania powodzenie innych tytułów, nad którymi pracuje obecnie City Interactive. O ile „Sniper 2" będzie miał łatwiej na rynku bo będzie bazował na popularności pierwszej części sagi, to kolejny tytuł, który ma zadebiutować w tym roku, czyli „Alien Fear" (strzelanka w klimatach SF) będzie miał mocno pod górkę. Warto przypomnieć, że premiera tytułu była również kilkukrotnie przekładana.

Podobnie ciężko będzie zaistnieć „Enemy Front" (strzelanka z II wojny światowej), który ma zadebiutować w 2014 r. i będzie większą grą niż „Sniper 2". Jeszcze trudniej będzie podbić serca fanów „Lords of the Fallen" pierwszą grą z bardzo trudnego gatunku RPG, która również ma zadebiutować w przyszłym roku.

Inwestorzy dość spokojnie zareagowali na komunikat City Interactive o utworzeniu rezerw na kwotę 11 mln zł, które obciążą zeszłoroczne wyniki. W czwartek rano kurs spółki był na poziomie zbliżonym do środowego zamknięcia i wynosił ok. 27 zł.

Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza