CD Projekt nie zamierza zwalniać tempa

Prace nad nowymi grami idą zgodnie z planem – deklaruje zarząd. Kiedy premiery?

Publikacja: 01.08.2017 06:00

Adam Kiciński, prezes CD Projekt

Adam Kiciński, prezes CD Projekt

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

 

GG Parkiet

Od początku roku akcje CD Projektu podrożały o prawie dwie trzecie. Obecnie kapitalizacja spółki sięga 8,3 mld zł, a zdaniem DM BOŚ i Wood fundamenty uzasadniają zwyżkę do 10 mld zł. Najważniejszymi czynnikami, które będą wpływać w przyszłości na wycenę są: powodzenie gry karcianej „Gwint" oraz duża produkcja „Cyberpunk 2077".

Sprawa w prokuraturze

O terminach i prognozach CD Projekt na razie mówi niechętnie. Natomiast eksperci zakładają, że do premiery „Cyberpunka 2077" dojdzie w 2019 r.

– Prace nad grą „Cyberpunk 2077" posuwają się zgodnie z harmonogramem produkcji. Zespół deweloperski, liczący 300 osób, jest w większości skompletowany, natomiast stale mamy otwarte rekrutacje na różne stanowiska – mówi prezes CD Projektu Adam Kiciński. Dodaje, że spółka chce zatrudniać najlepszych specjalistów, a ich pozyskanie wymaga czasu. Niedawno na rynek trafiła informacja o wykradzeniu przez hakerów plików dotyczących nowej gry. Żądali za nie okupu. Giełdowa spółka sprawę nagłośniła, poinformowała że płacić nie zamierza i uspokoiła, że pliki dotyczyły nieaktualnych pomysłów. Co cię dzieje w tej sprawie?

– Zgłosiliśmy sprawę do prokuratury i jest ona przedmiotem postępowania prowadzonego przez organy ścigania. Ze względu na dobro śledztwa nie komentujemy tego tematu szerzej – odpowiada prezes.

Na horyzoncie e-sport

Coraz większego znaczenia nabiera „Gwint", który początkowo wydawał się być tylko dodatkiem do portfela giełdowej spółki. W jego przypadku również nie ujawniono dokładnej daty premiery. Eksperci zakładają, że pełna wersja zostanie upubliczniona w tym lub czwartym kwartale.

– To gra sieciowa o zupełnie innej charakterystyce biznesowej niż gry AAA – do których należy „Wiedźmin 3: Dziki Gon". Istotą modelu „Gwinta" jest stałe tworzenie nowych treści takich jak rozbudowywanie o kolejne karty czy dodawanie wyzwań, czyli tego wszystkiego, co angażuje grającego – wyjaśnia Kiciński. Gra znajduje się obecnie w fazie tzw. publicznej bety na komputerach PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

– To gra taktyczna, gdzie ważne są umiejętności i blefowanie. Dzięki temu świetnie nadaje się do rywalizacji e-sportowej, co pokazał pierwszy oficjalny turniej rozegrany w maju – mówi prezes. Zapowiada, że podczas sierpniowych targów w Kolonii odbędzie się kolejny, oficjalny turniej „Gwinta". – Pula nagród, o którą powalczą zawodnicy, to 25 tys. dolarów. Ta rywalizacja jest częścią naszej e-sportowej strategii, której szczegóły zostaną ujawnione w trakcie targów – sygnalizuje szef CD Projektu.

W 2016 r. przychody grupy wyniosły 584 mln zł, a zysk netto ponad 250 mln zł. 6 września spółka opublikuje wyniki finansowe za I półrocze. Dane za sam II kwartał dynamiką raczej nie zachwycą ze względu na wysoką ubiegłoroczną bazę, ale to wcale nie znaczy, że ostatnie miesiące nie były udane. Według analityków w II kwartale sprzedano około 1 mln sztuk „Wiedźmina 3". Do końca 2016 r. gry z trylogii wiedźmińskiej sprzedały się łącznie w ponad 25 mln egzemplarzy.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?