Przychody CD Projektu w III kwartale rok do roku wzrosły o niemal 13 proc., ale były o kilka procent niższe od średnich oczekiwań analityków. Z kolei zysk operacyjny rok do roku wzrósł o niemal 70 proc. do obecnych 28,5 mln zł i był o 11 proc. wyższy od konsensusu. Z kolei w przypadku zysku netto oczekiwania rynku były średnio o kilka procent wyższe, mimo iż zysk rok do roku wzrósł aż o 57 proc. do 23,4 mln zł.
- Osiągnięte w III kwartale przychody oparte były w głównej mierze na sprzedaży gier z wiedźmińskiego uniwersum - podobnie jak w minionych kwartałach dominował Wiedźmin 3 wraz z dodatkami, dostępny obecnie na czterech platformach. Warto podkreślić, że kolejny bardzo dobry kwartał mają za sobą Gwint oraz Wojna Krwi. Z kolei GOG.com poprawił swoją sprzedaż w okresie lipiec-wrzesień o blisko jedna czwartą w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. - komentuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.
W III kwartale wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły 52 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 523 mln zł. Studio podkreśla, że kampania promocyjna gry wkracza w finalną fazę. W ubiegłym tygodniu dziennikarze branżowi mieli możliwość zagrania w 16-godzinny fragment Cyberpunka w ramach drugiego etapu pokazów najnowszej produkcji studia.
- Pozytywne wrażenia dziennikarzy, a w szczególności opinie podkreślające złożoność i niesamowity klimat Night City, bardzo nas cieszą i potwierdzają ogromny potencjał Cyberpunka. W ostatnich tygodniach widzimy rosnące zainteresowanie naszą najnowszą grą. Pokazuje to świetna oglądalność cyklicznego wydarzenia online Night City Wire oraz innych materiałów dot. Cyberpunka - ostatni trailer w ciągu trzech dni od publikacji został obejrzany prawie 23 miliony razy. A to jeszcze nie wszystko, ponieważ najintensywniejszy etap kampanii promocyjnej wystartuje wraz z początkiem grudnia – zapowiada Adam Kiciński, prezes CD Projektu.