Największym beneficjentem pochodzącym z głównego parkietu jest spółka Artifex Mundi, której przyznano 6,64 mln zł. Powyższa informacja spotkała się z euforią inwestorów, w wyniku czego kurs akcji spółki – poruszający się od 4 czerwca w trendzie bocznym – wzrósł podczas środowej sesji o 21,32 proc. Kolejnymi beneficjentami z GPW są BoomBit, który otrzymał 3,84 mln zł (6,99 proc. na zamknięciu środowej sesji) i T-Bull: 2,56 mln zł (7,38 proc. wzrostu tego samego dnia).
Po informacji o wpisaniu do kanonu lektur nieobowiązkowych gry 11 bit studios „This War of Mine" jest to kolejne „odgórne" działanie mogące krótkoterminowo wesprzeć rodzimy GameDev. Z drugiej strony stopniowe luzowanie restrykcji związanych z pandemią oraz koniec lockdownu, sprzyjający odmrożeniu gospodarki, paradoksalnie mogą mieć negatywny wpływ na wyniki spółek gamingowych. Koniec przymusowej pracy na home office oraz ponowna możliwość spędzania wolnego czasu w sposób inny niż przed komputerem może odbić się negatywnie na sprzedaży gier. Pozostaje jeszcze kwestia dolara, w którym spółki z indeksu WIG.GAMES uzyskują lwią część swoich przychodów. Osłabienie tej waluty w wyniku odpływu kapitału z amerykańskiego „safe haven" w stronę rynków wschodzących oraz ekspansywnej polityki monetarnej Fedu może mieć negatywny wpływ na wyniki polskich spółek z branży GameDev. ¶