Artifex pochwalił się dobrymi wynikami

Studio w minionym kwartale mocno zwiększyło przychody i zyski. Jakie będzie drugie półrocze?

Publikacja: 24.08.2023 10:15

Artifex pochwalił się dobrymi wynikami

Foto: materiały prasowe

Notowania Artifeksu rozpoczęły czwartkową sesję od wzrostów. Akcje zyskują ponad 3 proc. w reakcji na opublikowane szacunkowe wyniki za II kwartał. Grupa odnotowała 5,6 mln zł zysku netto, oczyszczonego z wpływu niegotówkowych kosztów programu motywacyjnego, wobec 1,6 mln zł zysku przed rokiem. Analitycy spodziewali się średnio, że zysk netto sięgnie 4,8 mln zł. Zgodny z oczekiwaniami był natomiast zysk operacyjny (też oczyszczony o koszty programu motywacyjnego). Wyniósł 5,5 mln zł wobec 2,7 mln zł rok wcześniej. Również przychody były zgodne z oczekiwaniami rynku - wyniosły 19,6 mln zł i były o 102 proc. wyższe rok do roku oraz o 23 proc. kwartał do kwartału. Spółka poprawiła marże – zarówno w ujęciu rok do rok, jak i kwartał do kwartału.

Czytaj więcej

Producenci gier szykują się do premierowej ofensywy

W ujęciu narastającym grupa ma 35,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 71 proc. rok do roku oraz 9,6 mln zł zysku netto (+184 proc.). Poprawa wyników jest głównie pokłosiem wyższej sprzedaży aplikacji Unsolved.

Artifex zakończył I półrocze z 22,3 mln zł środków pieniężnych oraz inwestycji krótkoterminowych (obligacji), wobec 21,2 mln zł na koniec 2022 r. i 20 mln zł na koniec II półrocza 2022 r.

Przemysław Błaszczyk, prezes Artifeksu, podkreśla, że grupa ma potencjał żeby nadal poprawiać wyniki.

- „Unsolved”, będące motorem napędowym firmy w ostatnim czasie, nie jest jeszcze dojrzałym produktem. Wręcz przeciwnie. Oczekujemy, że zmiany, jakie planujemy wprowadzić w Unsolved, w tym zaimplementowanie w niej tzw. metagry, przenoszącej poziom zaangażowania graczy na wyższe poziomy, mogą istotnie zwiększyć i potencjalnie zwielokrotnić potencjał przychodowy – zapowiada prezes. Dodaje, że średnioterminowym celem Artifeksu jest posiadanie dwóch dobrze sprzedających się gier z segmentu free-to-play.

Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza
Technologie
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie zdobyło pieniędzy. Co teraz zrobi?
Technologie
To już pewne. Comarch zniknie z giełdy