PCF Group rusza z emisją akcji

Studio chce pozyskać od 205 do 295 mln zł. Ponad 60 proc. papierów obejmie azjatycki wydawca Krafton. Dziś zaczęła się budowa księgi popytu.

Publikacja: 29.05.2023 10:13

Sebastian Wojciechowski, prezes PCF Group

Sebastian Wojciechowski, prezes PCF Group

Foto: tv.rp.pl

Notowania PCF Group rozpoczęły poniedziałkową sesję od spadków. Około godz. 10 kurs traci 2 proc. i oscyluje w okolicach 39 zł. Spółka podała wyniki za I kwartał 2023 r., są gorsze od prognoz analityków. Rozpoczęła też ofertę publiczną, którą już wcześniej zapowiadała w związku z nową strategią.

Duży zastrzyk gotówki

- Jesteśmy optymistyczni jeśli chodzi o emisję akcji - powiedział podczas poniedziałkowej konferencji prezes i wiodący akcjonariusz PCF Group, Sebastian Wojciechowski.

Emisja dotyczy do 5,85 mln akcji serii F. Spółka chce z niej pozyskać od 205 do 295 mln zł. Ponad 60 proc. akcji obejmie Krafton, południowokoreański wydawca i producent gier. Walory będzie obejmował po 40,2 zł. Taki pakiet jest warty ponad 144 mln zł brutto. Po ofercie Krafton będzie miał 10 proc. kapitału polskiej spółki.

Oferta jest przeprowadzana w trybie subskrypcji prywatnej, skierowanej do inwestorów kwalifikowanych lub tych, którzy obejmą akcje o łącznej wartości co najmniej 100 tys. euro. Jest to oferta z wyłączeniem prawa poboru, przy czym akcjonariusze uprawnieni do udziału w ofercie, posiadający co najmniej 0,25 proc. akcji będą mieli prawo pierwszeństwa objęcia nowych walorów, co umożliwi im utrzymanie dotychczasowego udziału w kapitale.

Czytaj więcej

PCF Group pozyskało inwestora. Akcje drożeją

Budowa księgi popytu ruszyła dziś, potrwa do 1 czerwca. Tego dnia opublikowana zostanie cena emisyjna walorów oraz nastąpi ich wstępny przydział. Z kolei umowy objęcia akcji będą zawierane od 2 do 6 czerwca, a ostateczna alokacja papierów nastąpi 9 czerwca.

– Zaprezentowana w styczniu zaktualizowana strategia zakłada, że większość gier z naszego portfela wydamy samodzielnie. Nasz 5-letni plan finansowy jednoznacznie wskazuje, że przejście na self-publishing w dłuższym terminie buduje większą wartość dla spółki i akcjonariuszy. Celem strategicznym jest osiągnięcie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027, czyli niemal pięciokrotnie więcej niż w latach 2018-2022 - podkreśla prezes.

Na realizację nowej strategii spółka zamierza wykorzystać także środki własne, wpływy z bieżącej działalności operacyjnej oraz inne dostępne źródła.

Grupa pracuje obecnie nad siedmioma projektami znajdującymi się na różnych etapach zaawansowania. Cztery to gry z segmentu AAA (czyli duże, wysokobudżetopwe), z czego jedna – „Projekt Gemini” – jest już w fazie produkcyjnej i realizowana jest na zlecenie Square Enix. Trzy kolejne – „Projekt Dagger”, „Projekt Bifrost” oraz „Projekt Victoria” – znajdują się w preprodukcji. Spółka zamierza je wydać w modelu self-publishing w latach 2025-2026. Kolejną grą jest „Projekt Red”, będący obecnie w fazie koncepcyjnej. W portfelu People Can Fly są też dwie gry przeznaczone na platformy wirtualnej rzeczywistości – „Projekt Thunder” oraz „Green Hell VR”. Są realizowane przez Incuvo.

Wyniki gorsze od oczekiwań

PCF Group opublikowało dziś wyniki za I kwartał 2023 r. Przychody spadły do 34,9 mln zł z 50,4 mln zł rok temu i wobec prawie 41 mln zł oczekiwanych średnio przez rynek. Również EBITDA, wynik operacyjny i wynik netto odbiegają in minus od prognoz analityków. Na poziomie netto jest 4,6 mln zł straty przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec ponad 6 mln zł zysku oczekiwanych przez rynek i wobec 13,9 mln zł zysku rok temu. Cash flow operacyjny na koniec marca przekroczył 25,7 mln zł wobec 16,7 mln zł na koniec I kwartału 2022 r.

Spółka podkreśla, że naturalną konsekwencją przejścia na self-publishing jest to, że niektóre koszty rozwijanych projektów obciążają bieżące wyniki finansowe grupy, natomiast gros przychodów z samodzielnego wydawania gier pojawi się w przyszłości (po premierach poszczególnych gier). Zarząd poinformował, że w odniesieniu do przychodów i wyników w najbliższych kwartałach oczekuje odwrócenia spadkowego trendu w przypadku pozytywnego zakończenia toczących się negocjacji z jednym z globalnych wydawców i zawarcia umowy produkcyjno-wydawniczej dotyczącej nowego projektu realizowanego w modelu work-for-hire.

Główny akcjonariusz PCF Group zamierza również wprowadzić program motywacyjny, w ramach którego przyzna kluczowym pracownikom lub współpracownikom prawa do nabycia akcji, stanowiących do 4,11 proc. obecnego kapitału, bez rozwadniania dotychczasowych akcjonariuszy. Nastąpi to pod warunkiem wypracowania przez grupę 1,5 mld zł skumulowanego zysku EBITDA w latach 2023-2027 (wobec 185 mln zł w latach 2018-2022).

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?