CD Projekt nie zwalnia. Odświeżony "Wiedźmin" i dodatek do "Cyberpunka. Co potem?

W grudniu na rynek trafi trzecia część „Wiedźmina” na nowe konsole, a w 2023 r. duży dodatek do „Cyberpunka”. Trwają też prace nad nowymi tytułami.

Publikacja: 29.11.2022 21:00

Kapitalizacja CD Projektu, którego prezesem jest Adam Kiciński, wynosi 13 mld zł.

Kapitalizacja CD Projektu, którego prezesem jest Adam Kiciński, wynosi 13 mld zł.

Foto: materiały prasowe

Akcje CD Projektu traciły we wtorek na wartości, mimo iż spółka podała dobre wyniki za III kwartał. Najwyraźniej część inwestorów zdecydowała się na realizację zysków – od tegorocznego, wrześniowego minimum kurs wzrósł o ponad 70 proc.

Gry ustawiają się w kolejce

Impulsem do tych wzrostów stała się opublikowana na początku października nowa strategia. Przy okazji wyników za III kwartał zarząd podtrzymał jej założenia. W nadchodzących latach studio zamierza wypuścić na rynek nowe produkcje w ramach franczyz wiedźmińskiej i cyberpunkowej. Trwają też prace nad trzecim IP, w ramach którego planowane jest stworzenie gry o kryptonimie „Hadar”. Na te tytuły trzeba będzie jednak jeszcze długo poczekać.

Natomiast już 14 grudnia na rynek trafi trzecia część „Wiedźmina” w wersji na konsole nowej generacji, a na 2023 r. zapowiedziano premierę „Phantom Liberty”, czyli dużego dodatku do „Cyberpunka”. Prezes CD Projektu Adam Kiciński informuje, że obecnie nad tym tytułem pracuje prawie 350 osób.

– Po premierze „Phantom Liberty” zajmiemy się projektem „Orion”, który będzie kolejną grą w uniwersum „Cyberpunka” – zapowiedział szef studia.

W planach ma ono również projekty „Syriusz” i „Polaris”. Ten ostatni został zapowiedziany niedawno jako nowe otwarcie wiedźmińskiej sagi. Przybliżonych terminów premier spółka nie podała.

Rzut oka na wyniki

Okres lipiec–wrzesień był najlepszym III kwartałem w historii spółki. W ujęciu rok do roku jej przychody wzrosły o 70 proc., zysk operacyjny o 521 proc., a zysk netto o ponad 500 proc. Wyniki były zbliżone do oczekiwań analityków. Przychody sięgnęły 246 mln zł. Zysk netto wyniósł 99 mln zł, co implikuje rentowność grupy na poziomie 40 proc., a samego segmentu CD Projekt Red o 7 pkt proc. wyższą, sięgającą 47 proc.

CD Projekt informuje, że znaczący wzrost przychodów wynika głównie z dobrego odbioru udostępnionego we wrześniu „Cyberpunk Edgerunners update 1.6”, poprzedzającego premierę w serwisie Netflix serialu anime. Kiciński przyznaje, że premiera serialu (CD Projekt zrobił go razem z Netfliksem) przebiła oczekiwania spółki. W premierowym tygodniu anime trafiło do najlepszej dziesiątki Netfliksa w 19 krajach, zwiększając tym samym zainteresowanie grą polskiego studia. CD Projekt zasygnalizował, że jej sprzedaż nadal utrzymuje się powyżej poziomu sprzed premiery serialu Netfliksa, co dobrze rokuje w kontekście wyników za IV kwartał.

W trakcie dziewięciu miesięcy przychody CD Projektu wyniosły 623,5 mln zł wobec 615 mln zł w analogicznym okresie 2021 r. Zysk operacyjny wzrósł do 234,6 mln zł ze 138,3 mln zł, a zysk netto do 212,5 mln ze 121,4 mln zł.

We wtorek po południu kurs spadał o ponad 5 proc., do 130 zł. Przecenie towarzyszyły wysokie obroty. Średnia cena docelowa z wydanych tej jesieni rekomendacji jest o kilka procent niższa od aktualnej rynkowej.

Technologie
Asseco liczy na dobry rok
Technologie
CD Projekt chce wypłacić 100 mln zł dywidendy
Technologie
CD Projekt miał 481,11 mln zł zysku netto, 469,04 mln zł zysku EBIT w 2023 r.
Technologie
Asseco po konferencji: o przejęciach i o tym czy spółka szuka inwestora
Technologie
Analitycy wierzą w AB i Asbis
Technologie
Vercom sypnie groszem