City Interactive przesuwa premiery gier

Giełdowy producent gier komputerowych, zasłaniając się potrzebą dopracowania poszczególnych tytułów, opóźnia ich premiery

Aktualizacja: 18.02.2017 07:08 Publikacja: 27.03.2012 13:10

City Interactive po raz kolejny przesunęło premiery najważniejszych tytułów, które miały mieć decydujący wpływ na tegoroczne wyniki finansowe. - Zdajemy sobie sprawę, że niektóre z premier miały być wcześniej. Chcemy jednak wypuszczać jak najlepsze gry i potrzebujemy więcej czasu na ich dopracowanie – tłumaczy Marek Tymiński, prezes i wiodący udziałowiec giełdowej spółki.

Najważniejszy tytuł, czyli „Sniper 2", który pierwotnie miał zadebiutować jeszcze jesienią 2011 r. a potem odpowiednio w I kwartale i II kwartale, trafi do dystrybucji dopiero na przełomie II i III kwartału. Dopiero w III kwartale do sprzedaży trafi też mobilna wersja „Snipera" przygotowana na urządzenia z systemem operacyjnym iOS (Apple) i Android. Tymiński podtrzymuje, że „Sniper 2" będzie dużo lepszy technologicznie niż pierwsza część z tej serii co powinno, w jego ocenie, przełożyć się na lepszą sprzedaż. Do tej pory, jak ujawnił we wtorek prezes, gracze kupili 2,5 mln kopii tej gry, która ukazała się na trzech platformach (premiery nie były równocześnie) czyli na komputery PC oraz konsole Xbox360 i PS3.  – Liczymy, że wkrótce osiągniemy próg 3 mln kopii – deklaruje Tymiński.

Przed „Sniperem 2", czyli w II kwartale, na sklepowe półki trafi „Combat Wings", lotnicza strzelanka dziejąca się w realiach II wojny światowej.  Pierwotnie miała zadebiutować pod koniec 2011 r. a następnie w I kwartale. City Interactive pierwotnie liczy, że tytuł nabędzie 200-250 tys. fanów.

W kolejnym, czyli w III kwartale, na rynek trafią dwa kolejne tytuły (w obu przypadkach również ukażą się z kilkumiesięcznym poślizgiem). „Enemy Front" (strzelanka z II wojny światowej) na powtórzyć sukces „Snipera". „Alien Fear" z kolei to typowa strzelanka dziejąca się w przyszłości. Producent chciałby ją sprzedać w „małych" kilkuset tysięciącach kopii.

City Interactive przedstawił również garść informacji o nowym projekcie w zupełnie nowym dla siebie gatunku gier RPG. Za projekt odpowiada Tomasz Gop, który był jednym ze współtwórców „Wiedźmina". Gra nie ma jeszcze tytułu. Podobnie nie jest znana data premiery. Giełdowa spółka liczy, że powtórzy sukces konkurencyjnego produktu CD Projekt Red.

Tymiński przyznaje, że opóźnienia we wprowadzaniu na rynek najważniejszych tytułów mogą mieć wpływ na tegoroczne wyniki spółki. Wcześniej zapowiadał, że 2012 r. będzie lepszy od rekordowego w historii 2010 r. gdy firma zarobiła netto 26,89 zmln zł przy 89 mln zł. W 2011 r., który jak wcześniej wyjaśniali przedstawiciele firmy miał być słabszy z uwagi na budowę portfela nowych produktów, City Interactive miało 16,9 mln zł czystego zysku przy niespełna 82 mln zł przychodów. – Nadal uważamy, że mamy potencjał do wypracowania w tym roku najlepszych wyników w historii – oświadcza Tymiński. Nie zdradza żadnych liczb zasłaniając się brakiem publikacji prognoz.

Przyznaje, że przesunięcia premier i idące za tym opóźnienia w dopływie świeżej gotówki sprawią, że City Interactive, choć rozważało taki pomysł, nie wypłaci dywidendy z zysku za 2011 r. – Potrzebujemy pieniędzy na rozwój gier i bieżące wydatki – oświadcza Tymiński,

Technologie
11 bit studios: pękło wsparcie na poziomie 200 zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza