Dlaczego właśnie Nintendo? Polskim trzydziestolatkom ta marka zapewne kojarzy się z kultowym Game Boyem, Super Mario i latami 90-tymi, czyli okresem ich dzieciństwa...
Zgadza się, z kolei młodsi gracze nie mają pewnie żadnych skojarzeń z Nintendo. Nawiasem mówiąc, mało kto wie, że absolutny hit lat 90-tych, czyli Pegasus, był podróbką konsoli Nintendo NES. Dlaczego Nintendo? Na pewno w jakimś zakresie to osobista decyzja moja i mojego wspólnika Pawła Bieli, prezesa 7Levels - od lat jesteśmy fanami zarówno samej marki jak i produkcji dla niej tworzonych. W branży gier działamy od ponad dekady, Paweł Biela, jeszcze w zamierzchłych czasach prowadził sklep i serwis „Świat Nintendo", wspólnie z Piotrem Babieno (prezes i akcjonariusz Bloober Team - red.). Poza tym, ze sprzedawali produkty Nintendo, organizowali pierwsze w Polsce zloty fanów tej marki.
Wasza gra, Castle of Heart, która jest już gotowa, ale której premierę zaplanowaliście na początek przyszłego roku, została napisana specjalnie z myślą o nowej konsoli Nintendo Switch, której sprzedaż ruszyła w marcu tego roku. Czym wyróżnia się ten produkt japońskiej firmy?
Nintendo Switch jest najlepiej sprzedającą się konsolą na świecie. Sprzedaż przy debiucie była wyższa niż w przypadku PlayStation 4. Do dziś sprzedało się 6-7 mln sztuk Switcha. Prognozowany poziom do marca przyszłego roku to 13 mln sztuk. Credit Suisse szacuje, że w ciągu całego życia konsoli, czyli do 2022 r., sprzedaż osiągnie pułap 130 mln egzemplarzy. Nasza gra Castle of Heart nawiązuje klimatem do produkcji z lat 90-tych - dużo walki, ogrom emocji i niesamowite zaangażowanie gracza. Do tego jest okraszona - jak najbardziej współczesną - oprawą audio i efektami wizualnymi. Wykorzystuje rozwiązania zastosowane w samym Switchu, m.in. HD rumble czyli technologię zaawansowanych wibracji w kontrolerach, dzięki czemu gracz znacznie intensywnej odczuwa grę. Switch to pierwsza na rynku konsola hybrydowa - przenośna i jednocześnie stacjonarna - do każdego zestawu jest dołączona stacja dokująca, a od samej konsoli w wersji przenośnej odczepia się dwa kontrolery, tzw. joy cony i zestaw do gry na dużym ekranie telewizora w zaciszu domowym - gotowy.